Pepsi's nieuwste promotie is onlangs van start gegaan onder de naam 'Pepsi Music Live'. Deze loopt nog door tot en met 27 maart. rollen. Andere hoofdrollen zijn weggelegd voor Cooüo, Hanson en Eternal. Dit zijn allen populaire artiesten, vooral bij de jeugd, die vele hit- noteringen in de top 10 op hun naam hebben geschreven. Bij Pepsi Music Live draait het om mooie prijzen, die grote aantrekkings kracht zullen uitoefenen op met name de jeugdige consument. Tijdens de actieperiode staat op alle actie-etiketten een speciaal telefoon nummer vermeld. Wie dit nummer belt en een fragment van een beken de hit zingt van zijn of haar favoriete artiest maakt kans op een 'droom- prijs'. Namelijk twee kaarten voor een live-concert van die favoriete artiest. Dat die live-concerten zich niet in Nederland afspelen, maakt het vanzelfsprekend extra aantrekkelijk. Wie zou niet 'A day in Heaven' wil len doorbrengen met Eternal ergens aan de Cote d'Azur? Of Cooüo live -r- en exc'us^e^ 'n Los Angeles wiHen mee- wejen honderd verzamel-CD^ met exclusieve üve-opnamen van de deelnemende artiesten en exclusieve interviews én natuurlijk de 'VIP- trip' voor twee personen voor de beste zanger of zangeres van die week. En dat acht weken lang. Met deze promotie onderstreept Pepsi zijn levendige en jonge karakter. De actie-etiketten zitten overigens niet alleen op flessen en blikken Pepsi. Ook 7Up en Sisi doen aan deze zogenoemde multi brand-actie mee en zijn tijdens de actieperiode dus ook voorzien van actie-etiketten. Maar er is meer. In het hele land zijn er in de supermarkten diverse acties, die worden ondersteund met opvallende displays. Bij aankoop van twee flessen Pepsi, 7Up of Sisi naar keuze krijgt de consument bijvoorbeeld een glas van Hanson en Coolio. Bij aankoop van drie flessen krijgt de consu ment een gratis megacup (een grote plastic beker met rietje) van de Spice Girls of Hanson. Ook zijn er bij sommige supermarkten acties waarbij de consument die drie flessen koopt, een van de unieke live-CD's krijgt tegen een vergoeding voor de administratiekosten. Ook bij benzinesta tions, discotheken, cafetaria's en op scholen bijvoorbeeld zijn er diverse acties. Daar kunnen uiteenlopende artikelen als posters, caps, T-shirts, sfeerlichtjes, megacups en CD's worden vergaard of gewonnen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 24