nternet Heineken is een merk dat vanuit zijn persoonlijkheid en roots vaak de eerste is met nieuwe ontwikkelingen op de biermarkt. Zoals een andere fles, nieuwe exportmark- l ivivjw.recru/f ten, als eerste met merkreclame op televisie, et cetera. Bieren vormen natuurlijk een heel toegankelijke productgroep en iedereen kent ons wereldberoemde merk. Omdat Heineken een open en toegankelijk merk is en blijft verras sen, is Internet een uitgelezen middel om rechtstreeks te communice ren. De Heineken site op Internet is een van de best bezochte ter wereld: bijna honderdduizend bezoekers per maand uit alle delen van de wereld. Surfers ontmoeten elkaar onder Heinekens motto 'Great places to meet'. Bijvoorbeeld in een virtuele kroeg, waar naar harte lust met andere bezoekers kan worden 'gechat' en Planet Heineken, waar iedereen voor (interactieve) informatie terecht kan. Het adres van deze site: http://www.heineken.nl. Blik-Cube In de zomer van 1997 opende Heine ken het blikseizoen met een intro ductie van de Blik-Cube. Deze kubus was speciaal ontwikkeld voor de bierliefhebber die het makkelijk vindt om in de zomer met een wat grotere hoeveelheid blikbier op pad te gaan. De stevige kartonnen Cube bevat achttien blikjes Heineken. Gezien het succes zal de Cube in de zomer van 1998 wederom bij de supermarkten en slijters te verkrijgen zijn. Cooltap Najaar 1996 kwam de Heineken Cooltap op de markt, ter ver vanging van de oude thuistap. Dit thuistap-apparaat met inge bouwde koeling kan worden gehuurd bij de slijter en is geschikt voor 10-liter fusten Voorkoelen is daarom overbodig gewor den. Mensen vinden het gezellig wanneer ze tijdens een feest of partij hun eigen Heineken bier kunnen tappenDe makke lijk draagbare Heineken Cooltap, is zeer eenvoudig te bedienen. Sinds zijn introductie heeft deze vernieuwende verpakking gezorgd voor een toename van de bierafzet via het slijterska naal. Cd-kratje Opvallend item op verpakkingsgebied is het Heineken cd-krat je. Deze kleine versie van het bekende gele Heineken 24-vaks- krat biedt ruimte aan 14 cd's of cd-roms. In de winkel was het kratje verkrijgbaar met 6 flessen Heineken bier erin. De opvallende vernieuwende ver pakking bleek bij de intro ductie in 1996 een tophit. Een week voor de uitleve ring aan de supermarkten en slijterijen, kregen alle Heineken-kasteleins alvast een exemplaar. In veel cafés had het cd-krat- je op die manier al veel bekijks aan de bar. Het droeg bij aan het verkoop succes in de winkels. In no time was de eerste oplage uitverkocht en er werd besloten om eind 1996 een tweede oplage in de markt te zetten. Inmiddels is er voor een aantal landen buiten Nederland een Heineken-groene versie van het cd-kratje ontwikkeld.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 30