dl I m I MÊÊÈSÈm I Iet gebruik van de nieuwe IJ 55* «teken' Shaped cans Het bekende Heineken in het groene blik staat al sinds jaar en dag in de winkels. De consument krijgt echter een steeds grotere behoefte aan variëteit, ook op verpakkings gebied. En omdat Heineken van uitdagingen houdt en verrassend en ver nieuwend is op verpakkingsgebied, werden de Heineken liefhebbers het afgelopen jaar op hun wenken bediend. Maar liefst twee nieuwe Hei- neken blikverpakkingen werden tijdelijk op de markt gebracht. Dat de Nederlandse consument de eerste shaped can van Heine- ken leuk vond, was te merken aan de snelle verkoop in de winkels nadat het op een bierglas lijkende blikje in april in de winkels kwam. Maar ook deskundigen zijn er over te spreken. Eind juni kreeg het 50cl blik, dat door Heineken Technical Services is ont- worpen, op de Cannex beurs in Singapore een Silver Award. Onlangs viel het opnieuw in de prijzen. Het werd driemaal goud! In 9r London sleepte het blik bij de 'Best in Metal' awards van de Metal Packaging Manufacturers Association twee eerste prijzen in de wacht \>V«< in de categorieën Innovation en Alcoholic Beverages. De nieuwe vorm en het opvallende uiterlijk, waardoor het eruitziet en '"—i aanvoelt als een echt bier- glas, gaven voor de jury de II doorslag. Bovendien beves- I tigt het nog eens het premi- faPPf 9 9 um- en vernieuwende ima- go van het Heineken merk. I 1 RMNI technieken en het originele ont- -i; 1 werp waren voor de jury reden om WWMê I Heineken ook de allerbelangrijkste, overkoepelende prijs toe te kennen: Hei neken kreeg de Supreme Gold Award. Gekoppeld aan de première van de nieuwste James Bond-film 'Tomorrow never Dies' bracht Heineken actie op de winkelvloer met een nationale promotie onder het thema 'Bond'. Hiermee was de tweede shaped can geboren, namelijk het zilverkleurige '007- mini-fust' met een inhoud van 33 cl. Dit blikje Heineken bier had de vorm van de 50 literfusten die in deze Bondfilm figureerden in een spectaculaire achtervolgingsscène. Shaped cans zijn tijdelijk te verkrijgen en daarom voor velen ook een collectors item. Spannend dus, want wie weet wat Heineken in blik de komende jaren voor verrassin gen in petto heeft. I jiekeri Heineken Bomigirl Daphne Deckers

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 29