INTRA ...OETELDONK? ...DE CONTAINERTERMINAL? belang om zodoende effectief te kun nen blijven inspelen op de ontwikke ling van onze organisatie. De eerste resultaten worden begin 1998 ver wacht. ...HEINEKEN LOMCniECK? Heineken Den Bosch kent sinds eind 1995 een nieuwe manier van trans port van containers naar de Rotter damse haven: namelijk over het water. Deze Bossche Container Termi nal (BCT) is in 1997 officieel geopend. In 1996 vonden zo 4040 Heineken- containers, meer dan dertig procent van het totale aantal, hun weg naar Rotterdam. In 1997 waren dat er tot en met week 46 in totaal 8223, waar van in totaal 673 containers naar de inmiddels nieuwe bestemming Ant werpen zijn gegaan. Geschat wordt dat daar nog eens 1000 containers tot het einde van dit jaar bij zullen komen. Dit betekent dat het totaal aantal ten opzichte van 1996 ruim is verdubbeld. ALT-WERKGROEPEN? Employability en shared values. Dat waren de twee onderwerpen waar mee werkgroepen van het Action Learning Traject zich in het afgelopen jaar hebben bezighouden. De resulta ten daarvan heeft u deze zomer in Vers van 't Vat kunnen lezen. Sinds die tijd is daar een ALT-werkgroep bijge komen die zich bezig gaat houden met het onderwerp communicatie. Deze staat onder leiding van Jan Willem Buij, hoofd Interne- en Externe Betrekkingen Heineken Nederland B.V. Overige leden zijn Emile Baade, Maarten Bakkenist, Elsemieke Deen, Wim Kool, Sigrid Lindstrom, Carel Mensing, Frans van Oorschot, Leen van Paridon, José Peiger, Hans de Vos en Anneke van de Wijngaart. De werkgroep gaat een van de conclusies van het vorig jaar afgesloten Action Learning Traject verder uitwerken. Volgens dat traject is verbetering van de interne communicatie van groot "Goed!", beantwoordt brandmanager Horeca Heineken Sjoerd Zwanenburg enthousiast de vraag hoe het met de Heineken Longneck staat. U weet wel, de groene 33 cl-fles met de opvallend lange nek en het op de fles gezeef drukte Heineken etiket. In november vorig jaar werd de Longneck bij wijze van test in vijftig trendsettende hore cagelegenheden geïntroduceerd. "De start was voorspoedig en dit jaar is het aantal verkooppunten behoorlijk uit gebreid. Consumenten en horeca ondernemers reageren zeer positief op de Longneck", voegt Sjoerd Zwanen burg toe. Zo apart als het flesje is, zo apart zijn ook de ondersteunende reclame-uitingen. En natuurlijk duikt regelmatig het opvallende plaatje van de groene giraffe weer op. Maar ook voor het flesje zelf is een belangrijke rol weggelegd om de aandacht te trek ken. Zo waren deze zomer bij vele trendy strandtenten en bij allerlei eve nementen in de verkooppunten de Longnecks goed zichtbaar opgesteld. Zoals u wel bekend zal zijn, is de afde ling In- en Externe Betrekkingen dit voorjaar in samenwerking met de afdeling Dienst Informatie Manage ment de pilot Intranet gestart. De site is, als u een aansluiting hebt, te zien op uw werkplekpc. Voor meer recente informatie over dit project verwijzen wij u graag naar de met dit nummer meegestuurde kaart. De Brabantse hoofdstad draagt elk carnaval haar andere naam: Oetel- donk. Hoe staat het nu met de voorbe reidingen voor dit feest dal al weer over twee maanden begint. In één woord goed. Iedereen is weer druk in de weer met de nieuwe praalwagens voor de optocht endit keer is er een nieuwe prins die het jaarlijkse spekta kel zal leiden. Zijn naam is ZKH Prins Amadeiro XXIV. De kersverse prins is intussen al een paar keer in het open baar opgetreden. Zo was hij op de elf de van de elfde in de Bossche Heine ken brouwerij om daar het traditione le biersteken te verrichten. ...INTRANET?

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 7