OR bezoekt OR HEINEKEN NEDERLAND OVER OP MS OFFICE Nieuwe beurspresentatie Heineken Brouwerijen zoeterwoude - 'Iedereen ge bruikt MS Office'. Met deze slogan in het hoofd startte de Dienst Informatie Management eind oktober 1996 een project om in twee jaar alle pc's bin nen Heineken Nederland van MS Office te voorzien. MS Office bevat de softwarepakketten Word (tekstver werking), Excel (rekentoepassingen) en Powerpoint (presentatietoepassin gen). Nu, eind 1997, zijn bijna alle pc's over op MS Office. Een jaar eerder dan gepland. Projectleider Ankie Eeken kan terugkijken op een geslaagd pro ject. Zij vertelt hierover: "Voor dit project zijn speciale Account Implementatie teams (AIT'S) samengesteld. Deze teams hebben gedurende de looptijd van het project elke week zo'n twintig werkplekken op MS Office overgezet. Ook verzorgden zij de trainingen, de communicatie rond het project en de nodige nazorg. Elke Heineken mede werker die dat wilde kon trainingen volgen om met de pakketten Word, Powerpoint en Excel te kunnen wer ken. Daar was erg veel animo voor. De Repro heeft in totaal zo'n 5000 trai- ningsboeken gedrukt." Eind deze maand moet iedereen op MS Office over zijn en verdwijnen vergelijkbare pakketten als WP en Lotus van de pc's. Ankie Eeken hier over: "Uiteraard gebeurt dit niet zon der overleg met de gebruikers. Zij moeten immers op tijd bestanden kunnen converteren. Dat ze verdwij nen is echter wel zeker. Het is ook niet verstandig nog langer met die andere pakketten te werken, omdat de Dienst Informatie Management ze alleen in bijzondere gevallen nog ondersteunt." Als iedereen op de nieuwe software over is, zijn er in totaal 1300 werk plekken van nieuwe software voor zien. kan deze ook volgen via een groot aantal televisiemonitoren, her en der over de stand verspreid. De films op de monitoren worden afgewisseld met de nieuwste commercials en met een live-cameraregistratie van het reilen en zeilen op de stand. Ook nu zijn er geen zitplaatsen in de stand, alleen sta-tafels. Hier kunnen horecarelaties onder genot van een biertje met de vertegenwoordigers van gedachten wisselen. Ook is er, vanwege eerder succes, een hoek waar de bezoeker kan surfen over de Internetpagina's van Heineken en Amstel. De Horecava wordt van 5 tot en met 8 januari 1998 in de RAI gehouden. Later dit jaar is de stand in aangepaste vorm ook nog te zien tijdens regionale horecavakbeurzen in Rosmalen en in Rotterdam. Een bouwtekening van de nieuwe stand De 'bouw stenen van het project amsterdam - De Horecava 1998 krijgt de primeur van de geheel ver nieuwde beurspresentatie van Heine ken Brouwerijen. Deze is in in samen werking met de RAI en ons eigen Bouwadviesbureau gemaakt. Het accent ligt nu niet op de grootte van de stand (die de helft van de voorgaande beslaat), maar op een aantal vernieu wingen in ons assortiment. Dat uit zich met name in de audiovisuele pre sentaties. De bezoeker vindt er ook geen apart Heineken of Amstel Café meer, maar juist een integraal geheel. Vandaar ook de naam Heineken Brouwerijen. De vertegenwoordiger kan in het persoonlijke gesprek met de klanten nader ingaan op waar die naam voor staat. Oftewel wat hij voor zijn klanten allemaal kan betekenen. De bezoeker kan de nieuwe stand aan vier kanten betreden. In het midden bevindt zich een groot podium waar op een groot scherm films over de assortimentsvernieuwingen van onze brouwerijen te zien zijn. De bezoeker Groepsportret van de beide gezelschappen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 26