Vervolg van pagina 7 HEIIUEKEN TRAVEL CLINIC? Begin van het jaar stond in Vers van 't Vat te lezen dat alle Heineken mede werkers in Nederland zich kunnen laten inenten bij Heineken Travel Cli nic in Zoeterwoude of Amsterdam. Alleen al in Zoeterwoude hebben tot nu toe honderdvijftig mensen van die mogelijkheid gebruik gemaakt. En het kan nog steeds. Dus... gaat u voor een privéreis naar een ver land, dan kunt u contact opnemen met Heineken Travel Clinic. Petra Giel of Linda van den Hoed adviseren dan wat u mee moet nemen aan medicijnen of voor zorgsmaatregelen als klamboes en anti-muggenmiddelen. (Deze artike len kunt u ook bij hen kopen). En ze vertellen waartegen u zich moet laten inenten. Die inentingen geven zij ook, tegen kostprijs, aan u, uw partner en familieleden. Voor advies kunt u dage lijks terecht in Zoeterwoude, via tele foonnummer (071-545)7501 en op dinsdag- en donderdagochtend tussen 8.30 en 12.00 uur in Amsterdam op (020-5239)788. Voor inentingen is het maken van een afspraak nodig. Het beste is één maand voor uw reis contact op te nemen. ...DE HORECA MARKETING AWARD? De teams hebben niet stilgezeten. De stand na het derde kwartaal (tussen haakjes de notering na het tweede kwartaal): 1Team Friesland 1 2/3. Team Amsterdam 1 Team Limburg^4) 4. You-Need Utrecht (3) 5. Team Hoofddorp 5 6. Team Arnhem (7) 7. Team Zeeland (6) 8. Team Helmond (9) 9. Team Breda (8) Het Team Friesland deelt de toppositie niet langer met Amsterdam. Limburg is de snelle stijger, die Friesland naar de kroon steekt. De strijd blijft hier door spannend tot het laatste moment. De teams worden ieder kwartaal door een vakkundige jury beoordeeld op hun performance in de markt. In de beoordeling wordt onder meer geke ken naar het plan voor 1997 en de behaalde resultaten, de toepassing van het twee merkenbeleid (Heine ken en Amstel) en het inzetten van materiaal voor binnen- en buitenre clame in de horeca. Het verslag van het laatste kwartaal moeten de teams inleveren bij de Horeca Marketing Award-jury vóór vrijdag 23 januari 1998. Het team met de meeste punten wint een reis. ...DE SHAPED CAN? Dat de Nederlandse consument de shaped can van Heineken leuk vond, was te merken aan de snelle verkoop in de winkels nadat het op een bierglas lijkende blikje in april in de winkels kwam. Maar ook deskundigen zijn er over te spreken. Eind juni kreeg het 50 cl blik, dat door Heineken Technical Services is ontworpen, op de Cannex beurs in Singapore een Silver Award. Onlangs viel het opnieuw in de prij zen. En het werd driemaal goud! In London sleepte het blik bij de 'Best in Metal' awards van de Metal Packaging Manufactures Association twee eerste prijzen in de wacht in de categorieën Innovation en Alcoholic Beverages. De nieuwe vorm en het opvallende uiterlijk, waardoor het eruitziet en aanvoelt als een echt bierglas, gaven voor de jury de doorslag. Vooral omdat gebruik is gemaakt van de nieuwste technieken om dit te realise ren. Bovendien bevestigt het nog eens het premium- en vernieuwende ima go van het Heineken merk. Het gebruik van de nieuwe technieken en het originele ontwerp waren voor de jury redenen Heineken ook de aller belangrijkste, overkoepelende, prijs toe te kennen: Heineken kreeg de Supreme Gold Award 1997. DE REGIONALE UNITS? Om de kwaliteit van de verkoop en distributie van dranken naar onze klanten ook in de toekomst te kunnen waarborgen, heeft Heineken Brouwe rijen ervoor gekozen per regio de commerciële en logistieke diensten onder te brengen in één nieuwe vesti ging. In korte tijd heelt Heineken een flink aantal units gekregen. We had den al Heineken Brouwerijen Gelder land (in Arnhem), Heineken Brouwe rijen Friesland (in Grou), Heineken Brouwerijen Limburg (in Heerlen) en Heineken Brouwerijen Zeeland (in Middelburg). Heineken Brouwerijen Helmond (sinds 6 november in Hei- mond geopend) was de laatste in de rij. Nieuwkomers zijn Heineken Brou werijen Brabant West en Heineken Brouwerijen Rotterdam Noord. De eerste wordt gevestigd in Etten-Leur. Omstreeks oktober 1998 zullen alle horecaleveranties, die nu nog worden verzorgd door Drankenhandel De Baronie in Breda, Drankenhandel Van den Brekel Graafmans in Goirle en Drankencentrale Wouw in Wouw, vanuil de nieuwe vestiging plaatsvin den. Ook het regionale verkoopkan toor van Heineken Brouwerijen, dat nu in Breda is gevestigd, zal in het pand worden ondergebracht. Dran kenhandel Geleedts in Ammerstol en de Rotterdamse Horecagroothandel Havenstad zullen eveneens met ingang van oktober 1998 vanuit een pand op industrieterrein Noord-West in Rotterdam gezamenlijk hun activi teiten voortzetten onder de naam Hei neken Brouwerijen Rotterdam Noord.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 10