'Samen ga Je sneller' AMSTEL EN WIELER REVUE MAKEN VRIENDEN grammaboekje allang gelezen dat die nooit voor half tien op het podium zouden komen, maar elkaar gek maken, dat hoorde erbij. "De hele avond was zó goed. Ik hoor dan wel niet bij de officiële jonge doelgroep, maar het enthousiasme van die kids en de hele PepsiPopsfeer was gewel dig", bevestigt Bart Gielens. Ahoy' was voor de gelegenheid compleet omge bouwd in een PepsiBluePop tempel. HET TOETJE VAN DE AVOND Er zat een enorme vaart in de hele avond, waardoor een deel van het publiek rond negen uur toch enigszins verhit en vermoeid leek. Maar het idee dat de Engels/Australische 'jonge god' Peter André en de Backstreet Boys nog zouden optreden, zorgde ervoor dat diegenen die even buiten de feestende arena gingen afkoelen, rond negenen weer naar binnen ren den. Eindelijk verscheen hij: Peter André, die op een uiterst professionele manier in zijn Michael Jackson-outfit vijf nummers bracht en zich tussen de nummers door vier keer verkleedde. Het publiek ging compleet los toen de groep waarop iedereen met smart had gewacht opkwam: De Backstreet Boys, de populairste jongensband van nu, die hit na hit scoort. Veel jonge dames zochten steun bij elkaar door elkaar te omarmen en het podium was binnen een mum van tijd bezaaid met teddybeertjes, briefjes en bloe men. Om kwart over tien was het feest afge lopen en het programmaboekje meld de dat het tijd was om tevreden naar huis te gaan en 'na te dromen over je favorieten!'. PEPSIPOP 1998 Bart Gielens: "De organisatie van Pep- siPop '97 is, naast Mojo concerts, mede te danken aan de mediapartners Radio 538, TMF en de Hitkrant. In de weken voorafgaand aan Pepsi- Pop hebben alle partijen de aandacht voor het concert langzaam opgevoerd door slechts beetje bij beetje de details van het concert prijs te geven. De con sument werd nieuwsgierig gemaakt door geheimzinnige posters in de Hit krant en spotjes op radio en televisie. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen, want het concert was in een mum van tijd uitverkocht. TMF heeft inmiddels het gehele concert nog uitgezonden op de avonden van 25 oktober en l november. Bart weet te vertellen dat TMF met de eerste uitzending van PepsiPop het hoogste kijkcijfervheeft gehad sinds het bestaan van de zen der. Mojo concerts heeft intussen alweer drie faxen ontvangen van artiesten waarin staat dat zij het een geweldige avond vonden en graag in 1998 terugkomen." Gezien het succes laat Bart weten dat de kans op een PepsiPop 1998 wel erg groot is. Tim Krabbé (links) met Tom Thijsse De kans is groot dat veel liefhebbers van de wielersport het maandblad 'Wieier Revue' wel kennen. Nu hebben Amstel en Wieier Revue samen een plan bedacht om 'vriendschappen' in de wielerwereld onder de aandacht te bren gen. Maar hoe kun je dat nu het beste doen? Freek de Wette, sponsormanager Amstel wist hier wel wat op. Amstel en Wieier Revue ontmoe ten elkaar al jaren in de wieler sport en soms doen ze wat samen, zoals de uitreiking van de Gouden en Zilveren Spaken voor de beste renners van het jaar. Maar ze vonden dat het weer eens tijd werd om iets nieuws te doen, iets leuks. Freek de Wette bedacht "dat wielrennen niet alleen knokken tot de laatste meter is, maar ook vriendschappen voor het leven kan opleveren". Maar hoe kun je nu het vriendschappelijke element in de sport het beste naar voren laten komen? Freek, geïnspireerd door de Amstel Vriendschapstrofee uit Vers van 't Vat, kwam met het volgende idee bij Wie- Ier Revue: "Lijkt het jullie niet leuk om een nieuwe rubriek op te starten waarin mensen elkaar een cadeautje geven? Gewoon, omdat ze iets met elkaar gemeen hebben juist dóór de wielersport." En hij voegde er royaal aan toe: "dan zorgen wij wel voor het cadeautje". Omdat ze naar eigen zeg gen bij de Wieier Revue nooit te beroerd zijn om een goed idee te erkennen, besloten ze samen met Amstel het experiment maar eens aan te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Onder het motto 'Samen ga je sneller' gaan mensen die elkaar kennen uit de wie lerwereld elkaar een cadeau geven. Zij vertellen dan waarom ze die bepaalde wielervriend of -vriendin nu eigenlijk dat cadeautje hebben gegeven. WIELRENNERSPETJES Ginny Nijman, junior sponsorma nager Amstel, ging op zoek naar een passend cadeau. Via tussenkomst van het bureau 'Onderneming Kunst' kwam Ginny terecht bij wielerfan én kunstenaar Tom Thijsse. "De keuze om Tom de opdracht te geven iets voor ons te maken was omdat zijn werk goed is, maar ook omdat hij een echte wielerfanaat is en dus met oprechte emotie dat in beeld kan brengen wat wij graag willen: en dat is vriendschap!", aldus Ginny. Tom heeft exclusief voor Amstel en Wieier Revue inmiddels een serie houtgravures gemaakt. "Ik was er zeer op gebrand de opdracht van Amstel te krijgen. Zodra ik die kreeg, drong het beeld voor een prent zich al snel aan mij op. JWee vliegende Amstel wiel rennerspetjes, als symbool van de vriendschap. Later kwam ik op het idee om op de grond een gestileerde weergave van het parcours van de Amstel Gold Race te tekenen", aldus Tom. DE EERSTE 'SAMEN CA JE SNELLER' In het oktobernummer van Wieier Revue is de eerste 'samen ga je sneller' rubriek al te lezen. Tom Thijsse had de eer om als eerste het vriendschapsca deau weg te geven. Hij koos hiervoor de schrijver, schaker en ex-wielrenner Tim Krabbé, iemand aan wie hij goede herinneringen koestert: "Ik ken Tim al vanaf mijn jeugd, want ik was bevriend met zijn broer. Maar Tim en ik bleken een grote hartstocht voor het wielrennen te delen, zodoende".

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 9