deze manier van sponsoring en onze brouwerij het voorstel van kunste naar Hugo Kaagman had goedge keurd, kon deze zich uitleven op de kamer. "Hugo Kaagman komt uit de Graffiti-scene. Zijn werk is langzamer hand tot kunst verheven. Nu heeft hij bijvoorbeeld de opdracht gekregen om de staartvleugels van enkele grote Jumbo's van een grote luchtvaart maatschappij te beschilderen met Delftsblauw. Delftsblauw is Kaagmans handelsmerk", legt Verlinden uit. Het is te zien aan de Heineken kamer. Met behulp van sjablonen heeft hij alle wanden in de gang en de kamer en ook het plafond beschilderd. Of beter: bespoten. De doucheruimte is eigen lijk de enige 'kale' plek. Want zoals op de foto te zien is, zijn ook de toilet ruimte en het toilet zeil uitbundig voorzien van Heineken uitingen. Ten minste, zo lijkt dat op het eerste gezicht. Alle Heineken symbolen die op een flesje of blikje staan, vormden wel de basis. Maar wie goed van dichtbij kijkt, ziet heel andere zaken. Het rechter medaillon boven het bed bijvoorbeeld is opgebouwd uit onder meer fietsen de mannetjes en dubbeltjes. Allebei zeer respresentatief voor ons land. Een snelle blik in de toiletruimte doet vermoeden de naam Heineken te zien staan in de bekende zwarte balk. In werkelijkheid staat er echter, in een bekend lettertype, 'Hakken'. Een kreet die de laatste jaren zeer bekend is. Zo heeft Hugo Kaagman in de hele kamer zijn eigen invulling gegeven. De wand tegenover het bed bijvoor beeld wordt gesierd door diverse tafe relen. Lieflijke, zoals het bekende Nederlandse bloembollenveld, maar ook zeer realistische. Politiehelicop- ters boven een wijk met kraakpanden bijvoorbeeld. En wat te denken van een tafereel met Brigitte Bardot of met Bert en Ernie uit Sesamstraat? Ze zijn er allemaal. MEER KAMERS Voorlopig zijn de door Durex en Hei neken gesponsorde kamers nog de enige twee kunstkamers die geheel af zijn. De vraag ernaar is al groot. Vooral na enige publicaties in bijvoorbeeld CJP Magazine en Management Team. En niet te vergeten door de eigen homepage op Internet van Winston. "De vraag overtreft nu al ons aanbod. De hele zomer en elk weekend zitten we stampvol. Nu, in het najaar heb ben we even ruimte om meer kamers te laten beschilderen. Op dit moment wordt er gewerkt aan bijvoorbeeld een bruidssuite in Franse stijl, een ab stracte kamer waarbij je deel uitmaakt van de vormen, een poetry-room, een kamer waarvan de oubolligheid afdruipt, terwijl ook tatoeage-kunste naar Henk Schiffmacher bezig is met een kamer. Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle zesenzestig kamers een kunstwerk op zich worden. Dat kan nog wel een tijd duren voordat het zover is, al gaat het nu steeds beter lopen. De kunstenaars willen graag hier hun handtekening in het hotel zetten en steeds meer bedrijven melden zich aan omdat ze belangstelling hebben voor spon soring." VOOR WORKAHOLICS Behalve kunst biedt Winston vanzelf sprekend ook de 'gewone' hotelfacili teiten, zoals een 24 uur per dag geo pende receptie, een lobby met bar (waar uiteraard Heineken te krijgen is, evenals Wieekse Witte en Vos) en een restaurant met uitgebreide kaart. Voor de mensen die graag twee dagen Amsterdam willen doen, maar niet al te lang zonder de sfeer van onze brou werij kunnen, is de Heineken kamer van Hotel Winston wellicht een oplos sing. Op vertoon van het Heineken legitimatiepasje krijgt u dan ook nog tien procent korting. Alleen maar even kunst kijken in de gangen van het hotel, is trouwens ook mogelijk. Op verzoek opent de receptionist(e) de deur naar het hotelgedeelte om de wisselende expositie en de Winston Walls te kunnen zien. Hotel Winston** is gevestigd aan de Warmoesstraat 123-129, 1012 JA Amsterdam, telefoon 020-6231380. Fax 020-6392308. E-mail: wins- ton.@xs4 all.nl.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 25