KLEINTJE SISI KRIJGT BROERTJES bunnik - Een kinderhand is snel gevuld, luidt een bekend gezegde. Ook Vrumona kent dat gezegde. Daar om introduceert het vanaf 20 oktober vier verschillende producten in een 15 cl-blikje in de Nederlandse super markt. Naast het bekende Kleintje Sisi zijn dan ook de 'gewone' Sisi, Pepsi Cola en 7Up en Dr Pepper verkrijgbaar in de 15 cl-blikken. Sisi koolzuurvrij blijft daarnaast verpakt in het kleine kartonnen pakje, het tetra-pak. Natuurlijk is de kleine blikverpakking niet alleen voor kinderen bestemd. Ook voor 'grote mensen' voor wie een gewoon 33 cl-blik te veel is, is een ver pakking met een kleinere inhouds maat de ideale oplossing. Zoals het éénhapscrackertje niet meer weg te denken is op de borreltafel, zo zal ook Vrumona's 15 cl-blik een eigen plaats krijgen. POPULAIR Vrumona gaat tot deze introductie over omdat er in de markt veel vraag naar was. Steeds meer consumenten waarderen gemakkelijke verpakkin gen. Bovendien vinden ze kleine ver pakkingen vaak gewoon leuk. Dat was bijvoorbeeld te merken aan het succes van Kleintje Sisi. En omdat de consument er zo over denkt, hebben ook diverse grote afnemers de vraag naar een kleine, gemakkelijke verpak king bij Vrumona neergelegd. Neder land is niet het enige land met deze trend. In veel andere landen vormt de 15 cl-blikverpakking een apart seg ment binnen de frismarkt. Veel bui tenlandse supermarkten kennen ook aparte kids corners, waar kleinere ver pakkingen op het schap staan. De kleine blikjes worden per zes ver kocht. Later kan het assortiment eventueel worden aangevuld met andere Vrumona-producten. Recla memateriaal in de winkels zal de con sument op het bestaan van de kleine verpakking wijzen. GROTE SMAKEN IN EEN KLEIN 15CL BUK

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 24