Voor en door studenten Designed by.. Een cadeautje Steden Cup ansichtkaart werden geplakt. Suzan ne: "De reacties hierop waren enorm enthousiast en leuk. Vooral omdat het zo'n leuke herinnering is." Overigens waren in acht studenten steden busjes te vinden van de Heine- ken Studenten Service, de onderne ming voor en door studenten die meent dat 'een beetje student geen bier in huis haalt, maar het laat bren gen door de Heineken Studenten Ser vice!' HEINEKEN STUDENTEN STEDEN CUP Inmiddels zijn in september ook Hei neken Studenten Steden Cup-evene menten gestart. Sportieve rivaliteit tussen studenten (sport) verenigingen staat hierbij centraal. De nadruk ligt op de combinatie van kwalitatieve sport en een bruisend studentenfeest achteraf. In het collegejaar 1997/1998 betreft het een zestal toptoernooien, waarvan hockey en roeien al hebben plaatsgevonden. Op de NSI< Hockey op de VIATOR-Hockeydag op 17 sep tember bleken zowel de hoofdstedelij ke mannen als vrouwen de sterkste. De Amsterdamse mannen wonnen met 3-0 van Rotterdam. Het dames team versloeg, na een strafballenserie, het team van Utrecht. En op 27 september werd geroeid in de Delftse Regatta op de woelige maar zonovergoten Delftse Schie. En jawel, de mannen van de Delftse Universiteit wonnen voor het tweede achtereen volgende jaar de Delft Regatta. De vrouwen uit Delft, Amsterdam en Groningen delfden het onderspit tegen het Utrechtse damesteam dat met de eer ging strijken. Meer informatie over de activiteiten van Heineken voor studenten kunt u lezen op Internet (HTTP://Hein.NL/ Student) en op de IEB Intranet-site. wellicht de oplossing. De laatste week van oktober begint namelijk de nieuwe nationale Heineken-slijterspromotie. Met een designglas in de hoofdrol. Vorig jaar speelde ook een design glas de hoofdrol in de nationale slijterspromotie van Heineken. Wie toen de cadeauverpakking kocht, werd opgeroepen zelf een ontwerp te maken voor een Heineken bierglas. Een van de vele deelnemers aan die wedstrijd was Anco Vink uit Hoog vliet. Zijn ontwerp werd als beste beoordeeld door een deskundige jury. Vandaar dat het nu de vier fluitjes siert die, tezamen met twaalf flessen Hei neken bier, tijdens de nationale slij terspromotie te koop zijn. De promo tie loopt zo lang de voorraad strekt. Ook dit jaar is Heineken weer actief om kopen voor iemand die 'alles' al heeft? Dan biedt de slijter eind oktober studenten te informeren én te enthousiasmeren voor onze onderneming en onze merken. Even een terugblik op de introductiedagen van september en twee spor tieve evenementen van de Heineken Studenten Sleden Cup '97/'98. De introductiedagen voor de nieu we lichting studenten waren voor Heineken weer dé gelegenheid om met deze groep jongeren op gepaste wijze te communiceren. Samen met de introductiecommissies van diverse universiteiten ontplooide Heineken initiatieven en ideeën om voor de eerstejaars een aantal dyna mische en indrukwekkende dagen te verzorgen. Een van de activiteiten was de bijzonder geslaagde estafette 'Heer lijk Helder Badje'. De bedoeling hier van was dat een team zich over een ingezeepte balk moest voortbewegen naar de overkant van het Heineken bassin mét twee bierkrattenen dan proberen om niet in het water te val len. Stagiaire Suzanne van Compel, die deze dagen coördineerde samen met de brouwerij-vertegenwoordi gers: "Iedereen was zó enthousiast over dit waterfestijn. Er stonden gewoon rijen mensen te wachten om mee te doen, misschien ook wel omdat we het zo troffen met het heer lijke warme weer. Het was geweldig om te zien hoe de mensen met allerlei attributen, zoals bijvoorbeeld strop dassen, acrobatische toeren uithaal den om aan de overkant van het bas sin te komen. De winnaar kreeg een handdoek of een horloge en de 'in- het-water-vallers' kregen een paar droge sokken." Ook de 'Polaroid-actie' had een hoge impart. Tijdens de topevenementen zoals de biercantussen (bierige zang feesten) maakten twee fotografen foto's, die ter plekke op een Heineken

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 20