Kan niet, bestaat niet" n_ 12 Onlangs reikte Theo de Rond, manager van de unit Food, het ISO 9002-certificaat uit aan de firma W. Kuiper Zn. in Abcoude. Een distributiebedrijf dat onder andere voor Heineken werkt. De Rond deed dit omdat Kuiper al zo lang en met zo veel inzet voor Heineken in het thuisverbruikkanaal werkt, dat het lijkt alsof de firma in dienst van Heineken is. Een portret van een extern bedrijf met een Heineken-hart. Reclame Service Dienst vallen), naar de horecazaken. LIEVER NIET TE GROOT Onze thuisverbruikvertegenwoor- digers bezoeken vele malen per jaar de winkels in hun rayon. Ze komen bijna nooit met lege handen. Want er is altijd wel een actie, die onder de aandacht van de consument moet worden gebracht. Grote landelijke acties en kleine regionale of zelfs win kelgebonden acties. Of het nu gaat om elfstedentochten, vier- daagsefeesten, zomerse zwaard vissen, Night of the Proms-con- certen, hokbieracties in de herfst of een nieuwe James Bondfilm: voor al die acties wordt recla ~rr. C=3 CCS - c= :rr~t c~t C=3 c=n £=3 =2 CE3 irrr: ==2 memateriaal ontwikkeld dat door de vertegenwoordigers in de winkels wordt geplaatst. Maar hoe komt de vertegenwoordiger aan dat materiaal? De diverse leveranciers leveren die materialen aan bij de firma W. Kuiper Er Zn. in hun pand in Abcoude. Op hun beurt distribueren ze het onder de vertegenwoordigers. Kuiper haalt ook alle reclameartikelen die de Food- vertegenwoordigers nodig hebben, uit het centraal magazijn in Zoeterwoude en brengt die bij de vertegenwoordi gers. Voor dat doel hebben alle verte genwoordigers een garagebox ge huurd. De firma Kuiper heeft van alle boxen de sleutel en zet de artikelen er zelf in, zonder dat de vertegenwoordi ger er zich mee hoeft te bemoeien. Verder brengen ze elke week volgens een vast schema alle benodigde onderdelen, gereedschappen en reini gingsmiddelen bij de regionale servi cecentra voor de Heineken Techni sche Dienst en de Horeca Tap Service. Die onderdelen kunnen variëren van moertjes en boutjes tot een nieuwe tapzuil of een drie meter lang tapblad. Ook voor de breekbare zaken draait Kuiper de hand niet om. Zo brengen zij bijvoorbeeld de nieuwe neon reclames, die binnen in een horecabe drijf hangen (en dus niet onder de afdeling Buitenreclame van de "We hebben een echt familiebedrijf", aldus Willem Kuiper. Hij is kleinzoon van de Willem die het bedrijf in 1908 heeft opgericht. Samen met zijn broers Hans en Kees zet hij het bedrijf voort met hulp van de twee externe krachten Hans Berkhout en Arjan Pluimers. "We willen niet te groot worden. Het moet te overzien blijven. Er zijn genoeg bedrijven waarbij het om kwantiteit gaat. Bij ons gaat het om kwaliteit. Het is onze taak ervoor te zorgen dat alle reclamespullen en ander materiaal op tijd en onbescha digd op de goede plek komen. En daar zorgen wij ook voor. Al moeten we uitzendkrachten en extra bussen inhuren: 'kan niet' bestaat bij ons niet. Soms duurt het misschien wat langer, maar 'alles kan' is ons motto. Als bin nen twee dagen een bepaald artikel in het hele land moet staan, zorgen wij ervoor dat dat gebeurt. Daar kan Hei neken op vertrouwen." MEER KLANTEN Heineken is niet Kuipers enige klant. Wel de grootste. Het grootste deel van het magazijn van het pand in Abcou de is dan ook gevuld met artikelen van onze concernmerken. Het bokbierre- clamemateriaal ligt in verschillende vormen en formaten te wachten tot het wordt verspreid onder de verte genwoordigers. Net als het materiaal voor de Heineken Night of the Pronts. Coachjacks en petjes moeten nog even hun geduld bewaren voordat hun aanwezigheid in Ahoy' wordt verlangd. Ook de met groene banden getooide '007'-fusten, die in verband met de nieuwe James Bondfilm wor den ingezet, hebben een goed plaatsje in het magazijn gevonden. Er liggen ook allerhande kleine artikelen. De Heineken-kerstboomverlichting ligt broederlijk bij de Amstel-zomerpet- ten, de vele soorten Heineken-kras- kaarten bij Amstel-klokken, -openers, -portemonnees en Lingen's Blond spelletjes. In totaal gaat het om meer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 12