OPENING HEINEKEN BROUWERIJE GELDERLAND OKTOBER Music Nights Maastricht (Heineken) Uitlevering Heineken Tarwebok en Amstel Herfstbock (6-10) WK-wielrennen in San Sebastian (9 tot en met 12 oktober; Amstel hoofdsponsor) O Heineken-slijterspromotie (cadeauverpakking: 4 designglazen en 12 flesjes Heineken) O Start Heineken Crossover Award (wedstrijd tussen musici/bands die diverse populaire muziekstijlen combineren; promotie onder meer via een bruisende bioscoopreclame) (Wijzigingen voorbehouden. Voor meer informatie over genoemde culturele evenementen kunt u terecht bij de plaatselijke VVV's.) NOVEMBER O Uitlevering Eindejaarsbier O Heineken Night of the Proms (23 november tot en met 2 december) O Nationale Heineken-promotie rond nieuwe James Bond-film (start in week van 10 november) ARNHEM - Half augustus vond er een aantal gedenkwaardige dagen plaats voor de Gelderse Heineken- medewerkers: de officiële opening van Heineken Brouwerijen Gelder land was een feit. Daarmee zijn het voormalig Verkoopkantoor en de Drankenhandel Rijkerswoerd samen gesmolten tot een nieuwe, nog slag vaardiger organisatie. De nieuwe start was natuurlijk reden genoeg voor een groot feest. En dat was te merken aan de Hazen- kamp in Arnhem, waar het maar liefst drie dagen lang feest was. Twaalfhon derd gasten hadden, ondanks de hitte, de moeite genomen om de festivitei ten bij te wonen. Regionaal Unit Manager Peter Kruip: "Alle relaties hadden de gelegenheid om ons bedrijfspand te bezichtigen en natuur lijk was er ook een gezellige receptie. Tijdens dit onderdeel hadden we naast een band een aantal van onze promo ties ingezet, zoals een goochelaar en een sneltekenaar. Ook Hans Versnel trad nog even op. Na afloop kregen onze gasten een schitterende Heine ken- of Amstel-pitcher mee naar huis, waar ze een tekst in konden laten gra veren. Ik heb na afloop een hoop enthousiaste reacties ontvangen." PERSOONLIJK CONTACT Niet alleen een nieuwe naam, maar ook een nieuwe aanpak. Peter Kruip: "Iedere afnemer heeft voortaan een vast serviceteam tot zijn beschikking. Dat team bestaat uit een vertegen woordiger, een chauffeur, een ver kooptelefonist(e) en een commercieel assistent. De klant staat, nog meer dan vroeger, centraal bij onze werkzaam heden. Optimale service, daar draait het om." Om de klanten even voor te stellen aan hun serviceteam, kregen ze bij binnenkomst een gekleurde badge opgespeld. Peter Kruip: "Deze badge had dezelfde kleur als de badge van het bijbehorende serviceteam. Op die manier wisten onze klanten direct met welk team ze zo dikwijls zaken doen. De meeste kennen alleen het gezicht van de vertegenwoordiger en de chauffeur. Het aardige van de bad ges was dat ze nu ook de medewerkers ontmoetten met wie ze tot op heden alleen nog maar telefonisch contact hadden gehad. Persoonlijk contact is en blijft naar onze mening heel belangrijk." V.l.n.r.: Bert nklaar, Jack Abendanon, Ccr Smit, Frans Lintsen, Wall, r Boschker en ohn Domhof, verteenwoordigers V.l.n.r.: Hans Smeenk, Anja Reijmer en Henk Hemmer, telefonische verkoop

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 15