I A IMC O VIIMK WIIMT HEIIUEKEIM 7 DESIGN WEDSTRIJD 8 AMSTERDAM - Anco Vink llit loogvliet is door de jury uitgeroepen ot winnaar van de Heineken Design- vedstrijd 1997. Hij ontving een oor- onde op glas en een cheque van 0.000 gulden. Bovendien komt een fbeelding van zijn ontwerp op het Jeineken glas bij de nationale slijters- promotie van het komend najaar. Donderdagmiddag 29 mei 1997 wer den de eerste drie prijswinnaars ekendgemaakt en vond de prijsuit- eiking plaats door de heer Jesserun, oorzitter van de Raad voor Cultuur. De prijsuitreiking had plaats in het Heineken Ontvangstgebouw te Amsterdam. Alle veertien genomi neerden ontvingen als herinnering een tinnen bierpul met daarin de eschiedenis van Heineken gegra veerd. De tweede prijs is gewonnen door Jerry den Ambtman uit Beusi- hem. De derde prijs is gewonnen door Endeke Huisman uit Almelo. Ook zij ontvingen een oorkonde op glas. Uit meer dan 400 zeer originele ont werpen kwamen veertien genomi- eerden naar voren. De leden van de leskundige jury bestaande uit Jan des Bouvrie (adviseur), Thomas Lepeltak lournalist), Franqois Gervais (kunste- iaar en ontwerper voorbeeldglas), Diet Verdonk (Bartels/Verdonk Im- uls) en Theo de Rond (Heineken) wamen tot de volgende conclusie: "Anco Vink heeft een goed grafisch ontwerp gemaakt waarbij de speling van het glas zeer goed uitkomt. Onder andere te zien door de vergroting van de gebouwen als je door het glas heen kijkt. Als gevolg hiervan heeft de jury een suggestie gedaan om één van de woorden in spiegelbeeld af te drukken zodat dit leesbaar wordt als je door het glas heen kijkt. Het ontwerp is van nu en zeer sterk gericht op de toekomst. Als toekomstig creatief ontwerp voor op het Heineken glas heeft de jury een aantal aanbevelingen: het kruisje te veranderen in de Heineken ster en ter overweging te geven aan de ontwer per om de grafische lijn in plaats van zwart donkergroen te maken." De heer Jesserun, voorzitter van de Raad voor Cultuur, brengt een toost uit op de eerste drie prijswinnaars van de Heine ken Designwedstrijd In het laatste kwartaal van 1996 schreef Heineken Nederland B.V. een glas-designwedstrijd uit onder het motto "Wie maakt hier een kunst werk van?" De wedstrijd is gepresen teerd als onderdeel van een nationale slijterspromotie en stond open voor jong en oud, voor amateurs en (aan komende) professionals.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 3