UEFA CHAMPIONS LEAGUE II! II I Amstel tevreden over sponsoring München, 28 mei, 22:15 uur. De finale om de UEFA f!i lfi rïPBMMP 3( 16 14 Champions League is net afgelopen. Borussia Dortmund heeft, tegen alle verwachtingen in, gewonnen van het vooraf als torenhoge favoriet bestempelde Juventus. Na een zinderende finale mogen de Duitsers zich minimaal een jaar de beste ploeg van Europa noemen. De meegereisde Borussia-fans zijn uitzinnig van vreugde en in het Olympia-stadion heerst uiteraard een uitgelaten feeststemming al lijken de in rouw gedompelde Juve-aanhangers daar iets anders over te denken. Vreugde en verdriet liggen in de sport zoals gewoonlijk weer zeer dicht bij elkaar. De dag na de finale blijkt de wed strijd door de internationale sportpers uitermate goed te zijn ont vangen. Met woorden als "hoge schoolvoetbal", "werelddoelpunten" en "tactisch hoogstaand" laten ze wei nig twijfel bestaan over het niveau. Voor Amstel is dit natuurlijk mooi meegenomen, maar veel belangrijker is het feit dat de finale in ruim twee honderd landen is uitgezonden en iets meer dan vijfhonderd miljoen kijkers aan de buis heeft weten te kluisteren. Michael Amiabel, International Spon sorship Manager Amstel: "Wij krijgen als sponsor op verschillende manieren aandacht. Op de eerste plaats is dat natuurlijk via de media. Want zowel de televisie, de radio, als de kranten en tijdschriften besteden aandacht aan dit prestigieuze evenement. Zelf kun nen wij, als enige biermerk, de UEFA Champions League ook weer gebrui ken voor onze eigen advertenties, commercials en promoties." De spon- sorshipmanager is zeer tevreden over de finale en de sfeer daar omheen. Michael: "Een prachtige entourage! Zeker de hospitality rondom de wed strijd was uitstekend geregeld. We hadden meer dan 650 gasten. De RSD heeft fantastisch werk afgeleverd. Het VIP- dorp was één en al Amstel-uitstraling." INTERNATIONAAL BIERMERK Toen Amstel een aantal jaren geleden begon als sponsor van de UEFA Champions League streefde het hiermee naar autoriteit en onder andere naar een grotere internationale naamsbekendheid van het merk. "Terugkij kend op de afgelopen jaren kan ik met zeker heid zeggen dat aan deze doelstelling is vol daan. Door de grote uitstraling en de professionele opzet van het evenement, positioneert Amstel ach op een positieve manier als een sterk en groot internationaal biermerk", aldus Amiabel. Een van de resultaten van sponsoring is dat de entree van Amstel bier in nieuwe markten over het algemeen makkelijker is geworden. "Ter illustratie: nog niet zolang gele den werden wij spontaan gebeld door een bierim porteur uit een onbekend land. Hij kende Amstel nog niet maar had ons merk op tele visie gezien en gaf ons te kennen in de toekomst graag Amstel bier te wil len distribueren. Zo'n verzoek is natuurlijk een prachtig voor beeld van hoeveel impact sponsoring van een groot evenement kan heb ben", aldus de sponsormanager. CONCEPT Door middel van sponsoring geeft Amstel de verkoopteams van de diverse buitenlandse werkmaatschap pijen een exclusief hulpmiddel in handen om zich te onderscheiden van concurrerende merken. Michael: "Met name de landen waar Amstel op dit moment nog niet zo'n groot bier merk is, kunnen optimaal profiteren van onze sponsorovereenkomst. Via de Champions League kunnen zij aan hun consumenten en relaties laten zien dat Amstel een wereldmerk is. Dit kunnen ze doen door de gasten uit te nodigen voor een van de wedstrijden maar ook door het inzetten van pro- motie-activiteiten rondom dit evene ment. Daarbij is het heel belangrijk dat onze werkmaatschappijen ernaar streven om er echt iets van te maken. Met andere woorden, alle mogelijk heden die dit sponsorship biedt zo goed mogelijk te benutten. Zo kunnen wij bijdragen aan het succes van het totale evenement." vflSSl?*ï7 ■ffiawjfiSlL Sj

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 16