Feestelijk ju congres EBC suni fi met AMSTEL MAASTRICHT - 50 jaar European Brewery Convention: bij deze mijl paal werd van 24 tot en met 29 mei stilgestaan tijdens het 26ste interna tionale EBC-congres. In het MECC in Maastricht kwamen honderden mensen uit de brouwerijwereld bij een. Naast de lezingen over diverse met name brouwtechnische en - wetenschappelijke onderwerpen, gaf het jubileum aanleiding tot het toe voegen van een extra feestelijke tint. Opvallend was de 'soprano absurdo' Aslrid van Helden die de verzamelde congresgangers vermaakte door ze nauw te betrekken bij haar voorstel ling tijdens de 'closing session', de afsluiting van het congres. Uniek was het optreden van de Dutch Brewers Band, samengesteld uit muzikale medewerkers van alle Nederlandse brouwerijen (in een volgende Vers van 't Vat meer over dit orkest). "Het MECC was voor ons congres een uitstekende locatie. De ruimte waar de posters over wetenschappelijke onderzoeken waren tentoongesteld, het Auditorium (geschikt voor ruim 1000 personen) en de ruimte waar de Nederlandse brouwerijen en Vrurno- na hun producten schonken, gingen door de open constructie van het gebouw heel logisch in elkaar over. Voor recensies van het congres ver wijst de EBC naar de dezer dagen ver schijnende diverse brouw-tijdschrif- De congresgangers konden ook een bezoek brengen aan een aantal Neder landse brouwerijen, zoals die van Heineken in Zoeterwoude (foto) en Den Bosch ten, zoals Brauwelt. "Er waren ruim 20 vakbladjournalisten aanwezig. Hun verslagen en recensies zijn ook voor ons een belangrijk meetpunt. Wij kunnen zelf uiteraard onmogelijk alle lezingen tegelijk volgen. De eerste reacties waren in elk geval erg posi tief", aldus de EBC. ZOMER rr 1 fbrig jaar hebben we ook al een dergelijk concept bedacht", zegt Maril Dingemans van Corporate Sales promotion. "Toen hebben we alleen merchandise-artikelen aangeboden. Later kregen we echter het gevoel dat markten wellicht ook de behoefte hebben aan promotionele ideeën om deze artikelen zo effectief mogelijk in te zetten. Daarom hebben we dit jaar ook een boekje met promotie-ideeën aangeleverd. Dit alles onder de naam Sun Fun." Hoe de promoties precies worden ingevuld, mag ieder land zelf weten. "Het zijn louter ideeën die wij door middel van Sun Fun willen aandragen. Ieder land mag zeil beslis sen of ze er daadwerkelijk wat mee doen." Een stralende zon, een helder blauwe zee en een lekker glas Amstel bier. Met andere woorden: 'Sun Fun'. Dat is het thema van het gloednieuwe, internationale Amstel promotieconcept voor de komende zomermaanden. In samenhang met een hele reeks unieke en kleurrijke promotie-artikelen wil onze brouwerij de landen die Amstel bier verkopen een aantal leuke ideeën aan de hand doen voor toekomstige promotieactiviteiten. Activiteiten die er uiteraard toe moeten bijdragen dat de ver koop en naamsbekendheid van Amstel in het buitenland nog verder zullen stijgen. Het nieuwe, wereldwijd inzetbare, concept bevestigt nog maar eens dat Amstel internationaal behoorlijk aan de weg aan het timmeren is. Vorig jaar was de naam van de actie nog Summer'96. "Hier kleefde echter een nadeel aan. In veel landen is er helemaal geen sprake van een duide lijk afgebakende, meestal zonnige periode die wij hier in Europa zomer noemen. Op Aruba, om maar een voorbeeld te noemen, schijnt de zon bijna het hele jaar. Mede daarom heb ben we de naam, maar ook de inhoud van het concept dit jaar gewijzigd. Met de naam Amstel Sun Fun koppel je de promotionele activiteiten enigszins los van het thema zomer zonder dat de kernwaarden die Amstel wil uit dragen echt veranderen. Want vriendschap en gezelligheid blijven uiteraard hoog in het vaandel staan", aldus Maril. - !3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 12