CET CLEAR, GET 7UP De merknaam 7UP is voor veel mensen een algemene productnaam als 'Aspirine' geworden en dat moet veranderen. Om iedereen duidelijk te maken waar 7UP ook alweer voor staat, is er een stappenplan gemaakt om het merk een vernieuwde plaats in de markt te geven. Onderdelen van dit plan vormen het nieuwe etiket met her kenbaar rond beeldmerk en de nieuwe smaakcomponent van 7UP, waardoor het product nog krachtiger en voller smaakt. De veranderingen gaan gepaard met een uitgebreide reclame campagne op radio en televisie en met allerlei consumenten acties. 3randmanager Jan Kees Nieman: "In de nieuwe campagne 'Get Clear' leggen wij nog eens extra de nadruk op een aantal ijzersterke merkwaarden van 7UP: fris, slim, onverwacht, humor en een smaak die geen kleur nodig heeft. Dat laten we onder meer terugkomen in de smaak en in het aangepaste etiket, dat modem en fris oogt. Zo is de grote rode stip die al heel lang deel uitmaakt van het 7UP-logo een dynamische bol geworden en heeft 7UP nu een nieuw beeldmerkje: een 7UP-icon." ACTIES Om ervoor te zorgen dat elke consu ment op de hoogte is van het ver nieuwde 7UP wordt het merk onder steund met televisiecommercials en Het vernieuwde 7UP allerlei acties in de horeca en op de winkelvloer. Jan Kees Nieman: "Radio-, televisie- en bioscoopreclame, reclameborden op bushokjes (zogenoemde abri's) en advertenties op trams. Alles draait daarbij om het thema 'Get Clear'. Daarnaast komen er speciale 7UP- samplingteams die deze zomer in heel Nederland te vinden zijn om iedereen van de nieuwe smaak van 7UP te laten genieten. En bij de start van de Get Clearcampagne gaan 250 studen ten in 7UP-tenue de stad Amsterdam in om gratis 7UP uit te delen en alles wat troebel is weer helder te maken. Vieze winkel- en autoruiten, brillen glazen, alles wat je maar kunt beden ken nemen zij onder handen." PREMIUMS Hij vervolgt: "Verder loopt natuurlijk de actie 'Clear Deals' met Pepsi en Sisi, waarbij consumenten voor een aantal premiums kunnen sparen. En in de horeca worden speciale promotie pakketten ingezet met 7UP-glazen en -logoborden en een aantal 7UP- mixerartikelen. Dit zijn reclameartike len die horeca-ondememers en hun gasten moeten aanzetten tot het schenken, dan wel drinken van een mixdrankje met 7UP. Zo laat het merk zich bijvoorbeeld prima mixen met bessenjenever, whisky, Campari of pils. Een laatste horeca-actie betreft de sporters. Zo komt er een spaaractie waarbij tennisverenigingen een ballenkanon kunnen winnen." 9| S,

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 9