AFSCHEID W.I. HARTMANS zoeterwoude - Na bijna 43 dienstjaren natn op 3 april de heer W.I. Hartmans afscheid van Heineken. Vele collega's van DCS, waar Willem de laatste jaren werkzaam was als administrateur, en oud-collega's uit Rotterdam en Zoeterwoude waren naar de Hooiberg gekomen. DCS unit manager Jan Jaap ten Hoor blikte in zijn toespraak terug op de loopbaan van Willem Hartmans, die onder meer chauffeur en portier is geweest. Uit zijn woorden bleek dat Willem een vrij rustig persoon is, die nooit kwaad te krijgen was. Op Willems verzoek waren de toespraken slechts kort en bondig. Zijn collega's zetten hem daar om op een andere manier in het zon netje. Allereerst haalden drie monni ken herinneringen op aan vroeger. Zij vertelden hoe Willem als kleine jon gen in zijn korte broek op de brouwe rij was begonnen. Daarna kwamen collega's in actie als de Blues Brothers. En ook de violist 'André Rieu' ver zorgde een optreden, zodat Willem kon walsen met 'het nichtje van André Rieu'. Tot slot kreeg Willem Hartmans enkele cadeaus aangebo den, waaronder een reisje naar Ter schelling. Met tranen in de ogen sprak Willem Hartmans een dankwoord uit, waarna de vele aanwezigen de gele genheid kregen persoonlijk afscheid van hem te nemen. utrecht/hilversum - Heine ken heeft een Zilveren Noot en een Gouden Esprix ontvangen voor haar promotionele actie met het CD-kratje. De Zilveren Noot is een verpakkings- prijs van het Nederlands Verpakkings centrum, die een keer in de drie jaar wordt uitgereikt. De Gouden Esprix is een vakprijs voor Direct Marketing en Sales Promotion. Volgens het juryrapport van het Nederlands Verpakkingscentrum is het minikratje, dat ook als CD-box is te gebruiken, "een waar collectorsi tem geworden met verkoopkracht." Ook meldde de jury, onder leiding van hoogleraar Dirken van de Technische Universiteit in Delft, dat deze promo tieverpakking binnen het totale con cept van muziek, reclame en verpak king een "sterk idee is van een sterk merk". De jury van de Gouden Esprix meldde: "Wij stemden unaniem voor Goud, omdat deze actie zichzelf heeft overtroffen. Al na twee dagen moest deze worden stopgezet, omdat de CD- kratjes met Heineken-hits waren uit verkocht. Een schoolvoorbeeld van een Esprix-waardige campagne." Het Heineken CD-kratje was een een malige verpakkingsactie, die uit zes 30 cl bierflesjes en één cd met daarop de Heineken-commercials bestond. Het werd in het voorjaar van 1996 op de markt gezet. Maar omdat de half miljoen minikratten binnen een mum van tijd waren uitverkocht en er nog steeds vraag naar was, besloot Heine ken Nederland het kratje opnieuw uit te brengen. Dat gebeurde eind vorig jaar. En ook dat was een succes. Carry Fransen (links) van Heineken toont trots de Zilveren Noot

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 29