Elke maand belichten we een nieuw of vernieuwd horecapunt dat één van onze biermerken schenkt. Voor deze editie brachten we een bezoek aan Schiphol, waar Horeca Exploitatie Maatschappij Schiphol, kortweg HEMS genaamd, zesendertig verkooppunten runt. Tal van die verkooppunten zijn de laatste tijd in een nieuw jasje gestoken, ter wijl de reizigers er sinds jongstleden februari ook de beschikking heb ben over een compleet nieuw verkooppunt: het Terrace Café. Boven dien werd op Schiphol onlangs daadwerkelijk een nieuw vaatje aan geslagen. Heineken is sinds 1 maart exclusief tappils-leverancier van HEMS. Die internationale uitstraling van het merk was voor HEMS ook precies de reden om met Heineken in zee te gaan. Colinda Hoegee, manager bij HEMS: "We hebben natuurlijk dage lijks met een zeer internationaal gas- tenbestand te maken. En waar ze ook vandaan komen; iedereen kent Hei neken als een gewaardeerd en ver trouwd biermerk. Heineken is bier, maar voor veel gasten is bier gewoon weg Heineken. Ook toen we Heine ken nog niet van de tap hadden, wezen mensen naar de tapkraan en zeiden vervolgens tegen onze bar keepers: "Two Heineken please." Met zesendertig verkooppunten, vijf honderd medewerkers en dagelijks vele duizenden bezoekers geldt HEMS als het grootste horeca-bedrijf van Nederland onder één dak. Wie van het ene uiterste naar het andere uiter ste verkooppunt wil wandelen, heeft ruim twee kilometer voor de boeg. Vers van 't Vat trok dan ook de wan delschoenen aan en maakte met een terecht trotse Colinda Hoegee een tocht langs een aantal fraaie verkoop punten. Heineken was al langer aanwezig op de luchthaven, echter alleen met de groene exportfles. Maar met de ondertekening van het negenjarige contract tussen HEMS en Heineken is het meest internationale biermerk in de toegangspoort tot 'Home of Heine ken' Nederland nu voortaan ook van de tap verkrijgbaar.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 24