GRATIS OPEIMER Goede Tijden met Amstel De IBI VORM MOBIELE TELEFOOBI iog gekeken naar Goede Tijden, Slechte Tijden? En, Katja Schuurmans gezien met een lekker Amstel-pilsje n haar hand? Dat kan kloppen, want Amstel is namelijk een overeenkomst aangegaan met de makers van Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST). De kans is dus groot datje de helden van Nederlands populairste soap- •erie regelmatig een onvervalst Amstel-pilsje ziet drinken. IJK Jfaarorn Goede Tijden, SfW Slechte Tijden? Pat- riek van Schie, Brandma- nager Amstel: "De sterren uit Goede Tijden, Slechte Tijden hebben voor veel mensen toch een soort voorbeeldfunctie. Het is voor Amstel natuurlijk een goede zaak als de sterren van deze populaire serie met het Amstel-merk worden geassocieerd." Een doorge winterde GTST-fan kan het Amstel-merk minimaal zo'n zes keer per week zien langskomen in de serie. Patrick: 'Van deze zes keer, gaat het minimaal twee keer om een 'drink - moment'. Met andere woorden, dat je in een van de scènes een hoofdrolspeler een Amstel-pilsje ziet drinken. Wij hebben overigens het liefst dat dit soort scènes zich afspeelt in een thuissituatie. Niet dat de horeca minder belangrijk is, maar wanneer we laten zien dat bijvoor beeld ook Jessica en Linda een kratje Amstel in huis halen, dan kunnen we de voorbeeldfunctie optimaal benutten. Je laat daarmee namelijk zien dat ze bewust kiezen voor Amstel-pils.' De overige keren dat Amstel tij dens de serie in beeld ver schijnt, is in de vorm van 'outplacement'. "Wat wil zeggen dat je tijdens een scène bijvoorbeeld een Amstel-asbak of -dienblad door het beeld ziet flitsen." Kortom: een extra reden om de televisie om acht uur af te stemmen op Goede Tijden, Slechte Tijden (RTL). Amstel start vanaf juni met een nieuwe spetterende zomeractie in supermarkten en slijterijen. De brouwerij biedt de con sument de mogelijkheid om deze zomer, wanneer iedereen buiten geniet van het mooie weer, toch bereikbaar te zijn voor vrienden. Het is een gezamenlijke actie van Philips, Debitel, Libertel en Amstel. Om de actie feestelijk in te luiden zit er een 'mobiele opener' in ieder actiekrat en bij dit nummer van Vers van 't Vat. De opener ziet er bijna uit als een echte telefoon en geeft bij het openen van een flesje een belsignaal. In het actiekrat zit ook een folder waarmee de consument zich kan opgeven voor een 'Piek- en Dal-abon nement. Philip de Wulf van Amstel Marketing over de actie: "Een Amstel- drinker die intekent op een 1-jarig 'Piek-en Dal-abonnement', krijgt een gratis (echte) mobiele telefoon en bovendien ook nog eens f 25,- gratis belminuten. Hoe de actie precies in elkaar steekt, wordt verder haarfijn uitgelegd in M' een folder die in de mn ■if' M. actiekratten is te jm vinden. Mensen die geïnteres seerd zijn, moeten dus nog even wachten. Want de actie gaat echt pas 1 juni van start. Het doel van de actie is enerzijds om onze trouwe Amstel- drinkers te belonen met een leuk pre mium en anderzijds om nieuwe drin kers aan te trekken. We hopen natuur lijk dat deze zoge noemde 'switchers' zich uiteindelijk onder de trouwe Amstel- drinkers zullen scha- ren." SPAARACTIE Om de consument een handje te helpen, zal er naast de mobiele telefoon actie ook nog een twaalf weken durende doppenac- tie plaatsvinden. Philip: "Onder een groot aantal dop pen zitten gedurende de gehele zomer twee soorten logo's. De Amstel-drin- ker die een gratis mobiele telefoon heeft besteld, kan deze doppen instu ren om te sparen voor nog eens f 50,- beltijd. Daarnaast maakt iedereen kans op een van de vijfduizend ant woordapparaten. Om zo'n apparaat te kunnen winnen moet, naast het spa ren van de doppen, ook een originele slagzin worden verzonnen." Wat is volgens Marketing de linie tus sen mobiel telefoneren en Amstel- bier? Philip: "Als bierbrouwer hopen we de mensen met behulp van de mobiele telefoons dichter bij elkaar te brengen. Bovendien is de mobiele telefoon inmiddels een gewoon ge bruiksvoorwerp geworden. Niet meer alleen voor snelle zakenmensen. Wij denken dan ook dat een groot gedeel te van de Amstel-drinkers geïnteres seerd is in een mobiele telefoon." 13'

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 13