fv V J*4 NIEUWE VERPAKKING "Kylian. Nu met nog meer Kylian." Zo maakte Heineken Brouwerijen zijn afnemers in een folder attent op de nieuwe verpakking van Kylian. Dit speciaalbier wordt sinds 3 maart aan de horeca- en de thuisverbruikmarkt uitgeleverd in een totaal gewijzigde gedaante. De consument, zo blijkt uit onderzoek, is enthousiast over de nieuwe uitstraling. De nieuwe jas sluit nauw aan bij het merkbeeld van Kylian: warm, sfeervol, krachtig, uitdagend en stoer. Het gaat hier dan ook om een bier van hoge gisting, met 6,5 procent alcohol. De koperrode kleur, verkre gen door het gebruik van het speciale Viënna-mout, en de stevige smaak maken het tot een echt genietbier. COBISUMEIUT EBITHOUSIAST Dat de nieuwe verpakking daar naad loos op aansluit, blijkt uit onderzoek onder consumenten. Zowel huidige als potentiële ICylian-liefhebbers rea geerden onder meer zo: "Dit etiket nodigt mensen uit om het bier te kopen. "Toch gek dat je een etiket bijna lekker kunt vinden. De naam roept bij de consument beel den op van ruige en ongerepte land schappen. Kylian heeft een vleugje mystiek van de oude Kelten in zich. De nieuwe verpakking straalt dat uit. "Dit past helemaal bij Kylian. De kleuren komen overeen met hoe zo'n bier moet smaken. "Kylian met de 'K' van Keltisch", zou een andere consumenten-uitspraak kunnen zijn, wanneer je het etiket bekijkt. De letter 'K' is prominent aanwezig.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 20