DERDE HEIBIEKEIIy INTERN ATI O MAI. 'Just being the best is good enough' is het credo van de derde Heineken International Business Course. Top- academici uit Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland en Spanje hebben dan weer de mogelijkheid om van 31 augustus tot en met 5 september een grondige blik te werpen op de veelzijdige brouwerskeuken van Heineken. Aankomende academici die vóór augustus 1998 afstuderen in de levensmiddelentechnologie, chemi sche technologie, werktuigbouwkun de, bedrijfskunde, economie, rechten of aanverwante studies kunnen zich vóór 15 april aanmelden. De selectie procedure van de Heineken Interna tional Business Course (kortweg ook wel 'de Course genoemd') is gelijk aan, of misschien nog wel zwaarder, dan die voor een management-trai- neeship. LOODZWARE EISEBI Het is dus niet eenvoudig om uitein delijk gekozen te worden uit het grote deelnemersveld. De eisen zijn zwaar, om niet te zeggen loodzwaar. Het motto is ook niet voor niets "Brewing added value for star graduates". De eerste selectie wordt gemaakt op basis van een aanmeldingsformulier van vier pagina's. De potentiële deelnemer moet zichzelf op een heldere manier 'verkopen'. Criteria als leiderschap, ondernemerschap en internationale ervaring tellen zwaar. Zo'n tien pro cent gaat door voor een oriënterend gesprek met een 'recruiter'. Komt de deelnemer ook hier goed doorheen dan klinkt de bel van de tweede ron de. Deze tweede ronde bestaat onder meer uit een panelgesprek met twee senior-managers of directieleden van Heineken en een rollenspel. En hierna is het afwachten of uiteindelijk een uitnodiging in de bus valt: onderte kend door de voorzitter van de Raad van Bestuur, de heer Vuursteen, en verpakt in een bierfles. De doelstelling van de Heineken International Business Course is een verdere versterking van het imago van Heineken als topwerkgever in de universitaire wereld. Anderzijds biedt de Course de selecte groep toppers, die een loopbaan in international mana gement ambiëren, een unieke moge lijkheid om zich te kunnen oriënteren op de vele gezichten van de onderne ming. LEKKER KRITISCH Last but not least, kan de Course bovendien de eerste stap zijn naar een benoeming in een startfunctie of als management-trainee. En dat die kans behoorlijk groot is, blijkt wel uit de vorige editie van de Heineken Inter national Business Course. Van de vier entwintig deelnemers heeft meer dan de helft een startfunctie of een management-traineeship gekregen. Vers van 't Vat sprak even Marieke Pouw en Hans Böhm, twee oud-deel nemers van de Heineken Internatio nal Business Course, die inmiddels als trainee bij Heineken aan de slag zijn

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 12