PEPSI. SISI EM 7UP IIM STAR WARS-AVONTUUR Sint in Bunnik en Ruisbroek .20 Prachtige robots, schitterende ruimtevaartschepen, onbekende planeten en natuur lijk de traditionele helden en slechteriken. Een aantal belangrijke onderdelen van Star Wars: de wereldberoemde avontuurlijke science fictions films van George Lucas. Vanaf 20 maart zullen deze drie legendarische films weer te zien zijn in de bioscoop. En Pepsi, Sisi en 7Up zijn daarbij! De filmserie zal maanden het centrale thema zijn in een grootse nationale promotie. Een van de trading cards Waarom Star Wars? Pepsico Interna tional heeft wereldwijd de exclusieve rechten verkregen om Star Wars te gebruiken. Star Wars is de grootste film van deze eeuw, met de grootste bezoekersaantallen, video en andere verkopen. Aangezien de drie Star Wars films opnieuw in de bioscopen worden uitgebracht met nieuwe, nog meer spectaculaire effecten en hyper moderne muziek verwacht men dat de Star Wars-rage zal herleven in Nederland. En daarbij wilden Pepsi, Sisi en 7Up natuurlijk niet ontbreken. Alle promoties rondom deze films zul len door de drie merken gezamenlijk worden gevoerd, dus alleen multi- brand-acties. Het doel is om het thema over alle afzetkanalen door te trekken, dus niet alleen in thuisverbruik maar ook in de horeca. TBAPIMG CARDS In de periode 10 februari tot en met 9 mei 1997 loopt een nationale spaarac tie, waarbij de consument in de eerste twee weken van de actie bij aankoop van een fles of blik Pepsi, Sisi of 7Up een Star Wars-verzamelkaartje (tra ding card) en Star Wars-spaarfolder ontvangt. De trading cards maken deel uit van een Star Wars-serie van 72 verschillende soorten kaartjes, die een aantal van de mooie scènes uit de Star Wars-films tonen. Het idee hier achter is dat kids/tieners deze trading cards bij elkaar gaan sparen in een speciaal Star Wars-verzamelalbum. De kaartjes vormen de aftrap van de nationale spaaractie. Daarnaast kan men sparen voor ande re originele Star Wars items door mid del van zogeheten Credits (spaarpun ten). Deze Credits zijn min of meer te vergelijken met de Budget Bucks; de spaaractie die eind 1996 afliep. Credits zijn spaarpunten die op de verpakkin gen vermeld staan. Zo kan er gespaard worden voor een setje Star Wars-tra- ding cards, een tweede bioscoopkaart je voor de eerste film Star Wars én een Star Wars- buzzer. De gespaarde Cre dits kunnen opgeplakt worden op de spaarfolder en vervolgens worden ingeleverd bij een aantal zaken waar onder Free Record Shop, Videoland, Footlocker en Pathé Cinemas. GROOTS AANGEPAKT Tijdens de promotie zijn alle achter etiketten van de actieflessen voorzien van Star Wars-spaarstrook en actie informatie. Op het vooretiket prijkt een Star Wars-logo. Ook de actieblik- ken zijn voorzien van dat logo, actie informatie en afbeeldingen van te spa ren Star Wars-items. Het gehele Pepsi, Sisi en 7Up-assortiment (20cl, 50cl, 11, 1,51 en 21 flessen, alle blikken en six- packs en de kartonnen bekers (40cl en 50cl) is in de actie opgenomen. Aangezien Star Wars moet gaan uit groeien tot een ware rage zal in de media een intensieve Star Wars cam pagne plaatsvinden. Vele commercials zullen op de TV en in de bioscopen te bewonderen zijn. Voor alle afzetkana len (thuisverbruik en horeca) zullen diverse promotiematerialen gemaakt worden. Een ding is in ieder geval dui delijk: Star Wars wordt groots aange pakt. En Pepsi, Sisi en 7Up zijn daarbij! Ruisbroek BUNN IK/RUISBROEK De Goede Sint is allang weer in Spanje, maar deze nagekomen foto's willen wij de jonge lezers van Vers van 't Vat niet onthouden. Sinterklaas en zijn pieten bezochten uiteraard ook de kinderen van Vrumo- na-medewerkers in Bun- nik. En eveneens die v.an onze collega's van Mouterij Albert in het Belgische Ruisbroek. Bunnik

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 20