Meer opschudding bij Orr.nrjfno de handigste kratten om het jaar mee te beginnen sÊfcsj pi De overgang naar het njeuwe logo zal in het eerste kwartaal van 1997 plaats vinden. Het gaat goed met Orangina. Toen de sinaasappellimonade van Franse ori gine in mei 1995 op de Nederlandse markt werd geïntroduceerd, kende 15% van de Nederlanders het drank je. Dat aantal is inmiddels zo'n 65% geworden. Van alle mensen die regel matig frisdrank drinken, koopt een op de drie mensen wel eens of zelfs regel matig Orangina. In 1997 zal Vrumona dan ook Orangina-activiteiten hou den om de naamsbekendheid verder te vergroten en daarmee de verkopen te verhogen. Een middel daartoe is 'sampling' in winkels en bij evene menten. Kortom, op die plekken waar veel mensen aanwezig zijn zullen pro motieteams Orangina aan het publiek laten proeven. Orangina, Royal Club en Rivella heb ben trouwens voor 1997 de handen ineen geslagen. Om samen sterker te staan en daardoor meer aandacht te krijgen, zullen de brandmanagers van deze merken gezamenlijke acties hou den. De zogenoemde 'multibrandac- ties'. Voor de drie merken begon het nieuwe jaar met een actie, waarbij klanten een opklapbare krat gratis kregen bij aankoop van vier flessen Orangina/Royal Club of Rivella. Nieuw bun nik - In 1997 zal Orangina wereldwijd in een nieuw jasje worden gestoken. Dus ook in Nederland. De etiketten krijgen overal dezelfde don kerblauwe kleur. Waar nodig wordt de merknaam vergroot, zodat deze beter te lezen is. De op het etiket afge beelde schil ziet er iets moderner en aantrekkelijker uit. Een opvallende wijziging is ook de toevoeging van de woorden 'Shake it' boven die schil, om nog eens te benadrukken dat de smaak van Orangina het beste tot zijn recht komt als Orangina voor het drinken eerst goed geschud is. Dan vermengt het vruchtvlees zich het beste met de overige ingrediënten. Dat Orangina sinaasappelvruchtvlees bevat, wordt ook duidelijker door de vermelding hiervan op het etiket. Nieuw is ook dat voortaan op het ach teretiket het karakteristieke bolle fles je wordt afgebeeld.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 13