deze doos als een echte TV-'ster' op het scherm, voordat ook het Hesje en liet glas sfeervol in beeld komen. De afsluitende boodschap: "De brouwers van Heineken wensen u een heerlijk 1997". '1994' was het eerste eindejaarsbier dat Heineken Brouwerijen op de markt bracht. Hel werd meteen een succes. Datzelfde gold voor 1995 en 1996. En de verwachtingen voor 1997 zijn eigenlijk al niet veel anders. Dit laaggistende speciaalbier dat zijn volle, rijke smaak en donkere uiterlijk krijgt van donkere mout en aromahop en een alcoholpercentage van 6,5 pro cent heelt, is bij uitstek een bier voor de donkere, sfeervolle decemberda gen. Vanzelfsprekend zijn er meer spe- ciaalbieren in deze feestmaand te koop. Ook bokbier is in december nog volop verkrijgbaar. Maar '1997' onderscheidt zich van die andere bie ren met name door zijn feestelijke, eigentijdse verpakking. De geschenk doos valt op in de supermarkt of bij de slijter. De set ziet eruit als een cadeau tje. En wordt door een groot aantal van de consumenten dan ook speciaal gekocht om tijdens de decemberfeest- dagen cadeau te geven. Maar natuur lijk hóeft u het niet weg te geven. U mag uzelf of uw gasten er ook best mee verwennen. Zomaar, of om aan het einde van het jaar op een voor spoedig en heerlijk 1997 te toosten. Dat is ook wat de nieuwe verpakking uitstraalt: buiten is het wel koud, maar binnen gaan we gezellig genieten. Het jasje van ons eindejaarsbier ziet er dit jaar dan wel anders uit, hel bieMN hetzelfde. Ook het glas dat de conRi ment in de doos bij de zes flesjes bier aantreft, heeft dezelfde vorm. Speciaal voor de verzamelaars die inmiddels al een kleine collectie glazen van voor gaande jaren hebben aangelegd, is hiervoor gekozen. Als extraatje zijn in de geschenkdoos tevens drie ansicht kaarten verpakt. De consument kan deze gebruiken als nieuwjaarswens- kaart. Grote, sfeervolle displays brengen '1997' in de supermarkt en slijterijen onder de aandacht van de consument. Waarschijnlijk heeft u die al zien slaarij|^^fe997' is vanaf 25 novem ber' uitfP^fërd. Met ingang van 6 december is er op zowel televisie als op radio een commercial van '1997' ver schenen. De hoofdrol in de TV-com- mercial is weggelegd voor de geschenkdoos. Op de tekst van het door Laura Fygi gezongen 'Have your self a merry little Christmas' straalt 1997' is deze periode uiteraj[^Rpk in de horeca te verkrijgen. VooraRore- ca-ondernemers zijn er sfeervolle tafelkaartjes en viltjes met sterren beeldbeschrijvingen. Kon uit die laat ste vorig^iar een ster worden uiige- »ikt, dit jaar is het een maantje, dat kyslversiering kan dienen voorde boof^wan de horeca-ondernetner of zijn gasten. Het overgebleven viltje kan dienstdoen als sjabloon om sfeer volle figuren on|H^|^m van de hore cazaak te spufjlp OOK IN PUM De geschenkdoos met zes flesjes 1997, een fraai glas en drie ansichtkaarten, is tijdelijk ook in het PUM te koop voor fl. 6,95. Voor de afname geldt: één doos per medewerker, bovenop de toegestane hoeveelheid. rtiu.Of.rtV 'Af Jfpuov.hA

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 17