FOOD-TWEE DAAGSE AFWISSELEND De Food-tweedaagse 1996 stond op 7 en 8 november in hel teken van de positie van de verschillende merken in de biermarkt. "We hebben getracht het programma zo afwisse lend mogelijk te houden. Het bestond uit een mix van ontspanning en zelfwerkzaamheid. Niemand wist van tevoren wat er precies zou gaan gebeuren. Op die manier zit er automa tisch een verrassingselement in", aldus mede organisator Bert Agterberg. Alle deelnemers van de Unit Food (Marketing en Verkoop Thuis- verbuik) hadden vooraf een sweater met opdruk ontvangen. Daarmee was de club al bij aankomst bij Groot Hei- deborgh in het Gelderse Garderen verdeeld in negen werkgroepen, elk vernoemd naar een (veelal concurre rend) biermerk. De kamers waarin de "Voor 1997 wens ik iedereen 't allerbeste. Dat we maar lang bij Heineken mogen blijven werken en dat alles in goede harmonie gaat. En een goede jaarwisseling! Bert Kralt, Verpakken Zoeterwoude werkgroepen aan de slag konden, waren door de Heineken Reclame Service Dienst (RSD) tot in detail inge richt naar merk. Zo kon elke groep omgeven door uitingen van 'hun' biermerk aan de slag. De organisatie van de Food-tweedaagse had negen StafV acteurs ingehuurd, die de rol speelden van brouwerij-directeur. Ze hadden tot taak het groepsproces te sturen. Aanvullend was de opdracht een strategie voor de toekomst van dat merk te bepalen en een tv of radio-commercial of een printcampagne te maken. SPREKERS Tijdens de tweedaagse evalueerde unitmanager Theo de Rond tijdens een toespraak het jaar 1996 en blikte vooruit op'l 997. Hij liet zich daarbij ondersteunen door een videoproduc tie over Food, gemaakt door de Audiovisuele dienst van Heineken Nederland. De tweede dag werd na een toespraak van Raad van Bestuur- voorzitter Vuursteen (onder meer over de rol van Heineken Nederland wereldwijd in de biermarkt) verder gewerkt aan het thema aan de hand van twee vragen: 'Waarin schuilt het grootste gevaar van genoemde mer ken?' en 'Bepaal een strategie voor onze eigen merken, teneinde een ade quaat antwoord op het gevaar te for muleren'. ONDERLINGE BAND De binnensessies werden afgewisseld met andere, sportieve opdrachten bui ten. Dat gebeurde in teams van een andere samenstelling. Bert Agterberg: "Een van de doelstellingen van de tweedaagse is het verstevigen van de onderlinge band. Daarom werd er in verschillende teams gewerkt. Dan spreek je elke keer iemand anders. Tij dens de Food-tweedaagse trekt ieder een twee dagen intensief met elkaar op." Hij vervolgt: "We hebben geprobeerd om het programma af en toe van een extra 'prikkel' te voorzien waarmee we de aandacht van de deelnemers konden vasthouden. Aan de reacties te merken is dat gelukt. Het was kort om een zeer geslaagde Food-twee daagse."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 11