Ï-W5W A j m r" 2— SPANNENDE FINALE LIBRE TROFEE 1?1 T) "UI lil N „as=ass Hei iel iijmecen - 32 finalisten streden 8 september om de Amstel Libre Tro- •c in Biljartpaleis Huisman te Nijme- en. De 32 waren na een knock-out- ysteem overgebleven van de 1.024 iljartcrs die enkele maanden geleden n dit toernooi van start waren gegaan )e Amstel Libre Trofee is vier jaar eleden in het leven geroepen. Ymstel, hoofdsponsor van de Konink- ijke Nederlandse Biljart Bond, wil ich hiermee met name richten op de >rote groep Amstel-drinkers, die wekelijks met vrienden in hun stam- roeg een biljartje leggen. ftllure Om de finaledag van de Amstel Libre rrofee de allure mee te geven van een echte finale, waren internatio nale arbiters uitgenodigd om de verrichtingen van de fina listen te controleren. Soms kwam daar zelfs een loep aan te pas, tot hilariteit van de toe schouwers in het Biljartpaleis. Uiteindelijk ging de finale tus sen Leo van Herpen uit Rosmalen en Laurens van der Ende uit Hoogvliet. Aardig detail was dat Van Herpen 150 caram boles moest maken, en Van der Ende 38. Dat was tevens het kenmerk van dit hele biljarttoernooi: handicap had geen rol gespeeld bij de indeling. Loting had bepaald welke deelnemers tegen elkaar moesten spelen. De tro- De winnaars. Van links naar rechts de heren Van der Ende, Van Herpen, De Bruijn en Schaub fee, een grote beker, en de cheque van 2.750 gulden gingen ten slotte naar Leo van Herpen. B u N NIK - Na de Bronzen Effie, heeft Rivella weer een prijs gewonnen. Deze keer is het de Silver Award voor de 'Best European Promotion' in de categorie fast-moving goods/non alcoholic beverages. Deze prijs werd uitgereikt door de EFSP (European Federation Sales Promotion). Rivella kwam in aanmerking vanwege de eerdere nominatie voor 'De Meetlat', een Nederlandse verkooppromotie- prijs. Rivella won de Silver Award voor een vorig jaar december in Friesland gehouden actie. Onder dc Friezen is Rivella al jaren een zeer populaire frisdrank. De titel van de promotie was 'Rivelle betanket Fryslan'. Met deze regionale verkoopactie bedankte Rivella haar vele trouwe consumen ten in het Friese. Zij kregen in ruil voor drie dopringen een Fries Pas poort cadeau. In dit 'paspoort' zaten kortingsbonnen ter waarde van hon derd gulden. Hiermee kon onder meer met korting worden gegeten in speciaal geselecteerde restaurants. Deze promotie werd aangekondigd in twee advertenties in regionale dag bladen en middels een direct mail naar alle huishoudens in Friesland. Spanje - De Ronde van Spanje zit r weer op. Drie weken lang reed een peloton wielerprofs door het Spaanse landschap, en vormde de 'Vuelta d'Es- pana' een van de belangrijkste onder werpen van het mondiale sport nieuws. Aguila/Amstel was dit jaar voor de derde keer hoofdsponsor van de ronde en het logo was dan ook zowel in binnen- als buitenland dage lijks op de televisie te zien. In Neder land waren de verrichtingen van de wielrenners elke dag via een samen vatting bij de NOS te volgen, en in het weekend zelfs live. Ook tijdens deze editie reden er vele bekende renners mee zoals Miguel Indurain, Laurent Jalabert, Tony Rominger en Alex Zülle. Laatstge noemde ging met de overwinning aan de haal en mocht de kussen in ont vangst nemen van de in een Aguila- tenue gehulde rondemiss. Het was voor de eerste keer dat de 28-jarige Zwitser een grote etappekoers op zijn naam wist te schrijven. Publiekslieve ling Miguel Indurain, vijfvoudig win naar van de Tour de France, stapte tot grote teleurstelling van het Spaanse publiek af in de dertiende etappe.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 5