Elke maand belichten we een nieuw of vernieuwd horecapunt dat een van onze biermerken schenkt. Dit keer kozen we voor Plaza Rockefeller aan de Schutsboomstraat 71 in Schaijk. Een discotheek die onder één dak een compleet uitgaanscentrum herbergt en die onlangs een opvallende en unieke gedaanteverwisseling onderging. De heropening was op 20 september. Even, héél even denk je dat je aan het verkeerde adres bent. Een preekstoel? Beelden van Jezus en Maria? Een orgel? Engelen? Dan zie je de dans vloer, de bars, de lichten - en je weet: dit móet Plaza Rockefel ler zijn. De reden van die ver warring? De bekende Schaijkse discotheek heeft sinds de ver bouwing het interieur van een... kerk. CONTINU VERNIEUWEN "In de horeca moet je continu vernieuwend bezig zijn", ver klaart bedrijfsleider Rini van der Hoeven. "In de voormalige situatie hadden we al een paar kerkelijke attributen in de zaal hangen. Theo en Bertie Zwaans, de eigenaren van Pla za Rockefeller, kwamen toen op het idee om tot in detail zo'n mooi kerkinterieur na te bou wen. Ze zijn heel Europa door gereisd om authentieke beel den, meubelstukken en orna menten te zoeken en te kopen. Samen met zo zorgvuldig mogelijk nagemaakte attribu ten zijn die tot een harmonisch geheel verwerkt. Het duurde lang voor we alle 'ingrediën ten' voor het interieur bij elkaar hadden, maar uiteinde lijk is het toch prachtig gewor den." Niet alleen rond de dans vloer zelf maar ook in de gan gen is het kerkthema uitge werkt. Zo staan op de toilet deuren iconen van een man en een vrouw en heeft de entree de vorm van een kapel. Een kunstenaar beschilderde de wanden van het complex met engelen en heiligen. "We krij gen enthousiaste reacties van de gasten", vertelt Van der Hoe ven. "Anita Doth, de zangeres van de popgroep 2 Unlimited, riep zelfs dat deze zaak bij de top drie van Europa hoort. En zij heeft toch wel zo'n beetje alles gezien wat er op het gebied van horeca te koop is. Anita kwam hier overigens om vooropnamen te maken voor De benedenverdieping heeft de vorm van een straat met diverse gezellige cafés. lacht Van der Hoeven. "Dat wil zeggen dat er in positieve zin over ons gepraat wordt." FEESTEN In de discotheek en cafés wordt veel Heineken geschonken. "Speciaalbieren drinken ze in deze omgeving niet zoveel, maar Heineken des te meer. Daarom hebben we boven drie biertanks liggen en beneden wordt alles van fust getapt." Er wordt vanaf het begin met Heineken gewerkt. "Ten eerste omdat Heineken een begrip is in Brabant, en daarnaast van wege de prettige samenwer king." Buiten het weekend organiseert Plaza Rockefeller bijzondere feesten. "Ook op dat gebied hebben we de afgelopen jaren veel kennis opgedaan. Beachparty's, flower-power- fëesten, Rock-and-Roll-fees- ten, zeg het maar, alles kan. We willen ons nu bovendien gaan richten op de organisatie van bedrijfsfeesten. Dit complex is daar uitermate geschikt voor en wat betreft originele ideeën: die hebben we méér dan genoeg!" Het levensgrote Jezusbeeld op de preekstoel, hebben de heren Zwaans speciaal laten maken. het programma 'Welcome to the Pleasure Zone'. Dat wordt 26 oktober uitgezonden door The Music Factory. Daar zijn we natuurlijk best trots op!" ZELF ONTWORPEN Van der Hoeven benadrukt dat aan de werkzaamheden geen architect te pas is gekomen, alles is door de broers Zwaans zelf ontworpen en ingedeeld. De discotheek, maar ook de benedenverdieping. Die heeft de vorm van een gezellige straat met vier cafés: een Schip- perscafé, Engelse pub, Duitse Bierstube en een Rock Café. "hi welke stemming je ook bent, er is altijd wel een plaats in Plaza Rockefeller waar je je goed voelt", zegt Rini van der Hoeven. In het Rock Café draaien we natuurlijk wat rui gere muziek, in de Bierstube Duitse schlagers en Top Veertig, in de pub Sky-Radio-muziek en in het Schipperscafé uitslui tend Hollands repertoire." TRENDY Plaza Rockefeller is op vrijdag en zaterdagavond van 21.00 tot 3.00 uur voor publiek geo pend. "Op de vrijdag richten we ons op leuke, trendy twin tigplussers", vertelt de bedrijfs leider, "en de zaterdagavond is voor een iets ruimer publiek van achttienplussers. Verder leggen we veel nadruk op sfeer en veiligheid. Iemand die hier komt moet een supergezellige avond uit hebben. Als het goed is, werkt daaraan - naast inrich ting en bediening - ook de aan wezigheid van de andere gas ten mee." Plaza Rockefeller heeft welis waar reclame gemaakt voor de opening, maar merkt nu dat de beste promotie mond-tot- mond-reclame is. "Bij de ope ning was het al druk, maar het wordt elk weekend drukker",

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 16