Exclusief: DE GROENE HEINEKE LOIMGIMECK ÏJ/. in de glasfabriek een klein Heineken - embleem in reliëf in het glas aange bracht. De fles wordt met andere woorden compleet met deze speciale etikettering bij onze verpakkingsafde lingen aangeleverd. De fles is onge veer even breed als de bruine stan daard retourfles, al oogt hij door de lange nek wat ranker. Na het afvullen met Heineken bier gaat er de stan daard Heineken kroonkurk op. Voor de Longneck zijn geen kratten gemaakt. De volle Dessen uitgeleverd in gesloten dozen a 24 stuks. LONGNECK KOELKAST Om de nieuwe fles extra onder de aandacht te brengen in de horeca, heeft Heineken voor de Longneck een speciale koelkast ontwikkeld. Deze zal te zien zijn in de 50 horeca-zaken waar de fles wordt geïntroduceerd. Het merendeel van deze trendset tende zaken (denk hierbij aan moderne dansgelegenheden en grand cafés) is gevestigd in de Randstad. Bijvoorbeeld in Planet Hollywood in Amster dam, in dit nummer van Vers van 't Vat onderwerp van de rubriek 'Nieuw vaatje'. Daarnaast kunt u de Longneck ook uit proberen in bijvoor beeld Doetinchem, Heerlen en Maastricht. Het Heineken-merk heeft een nieuwe, imago-versterkende troef in de biermarkt: de groene Longneck. Met deze 33 cl. fles wordt ingespeeld op de waarde die een belangrijke groep consu menten hecht aan speciale ver pakkingen. In dit geval met name de jongere volwassenen, die hechten aan merken met een duidelijke merk-eigenheid. De nieuwe groene fles met lange hals heeft dat te bieden. Hij wordt momenteel als test geïnt roduceerd in 50 trendsettende horecagelegenheden in Neder land, waar relatief veel jong vol wassenen komen. De Longneck is een eenmalige ver pakking, dus wordt er geen statie geld voor gerekend. Hij is prima geschikt om er direct uil te drinken, iets dat vooral jonge mensen die regel matig uitgaan aanspreekt. Uit markt onderzoek blijkt dat ze erg positief zijn over de nieuwe Des. "Hij is enorm goed getest. De consument associeert de groene kleur met de verfrissend heid van Heineken bier. Bovendien vinden veel mensen het doorschijnef- fect van het op de fles gedrukte Heine- ken-etiket erg mooi", aldus de inmid dels naar Thailand uitgezonden brandmanager Peter van Campen. Op de voorkant van de Des hoeft bij Verpakken geen etiket te worden geplakt. Die is er in de glasfabriek al op gezeefdrukt. Bovendien is op de rug bi de betreffende ste den zullen speciale reclameposters (zie omslag van dit bladin het straatbeeld opval len. Sjoerd Zwanen burg (Heineken Hore ca): "Op die posters staat een groene giral- fe, met een rode ster op zijn borst. Meer niet. Het effect daarvan is dat mensen zich gaan afvragen waar het om gaat, en dat ze uitein delijk de link gaan leg gen met de groene Heineken Longneck fles."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 9