Keukenvloer eigenlijk al vertelde, gekenmerkt door de woorden: goede samenwerking. We hebben altijd geprobeerd om op een zo efficiënt mogelijke manier onze krachten te bundelen. Zeker in lastige situaties moesten we soms tot in de late uurtjes overleggen over hoe we iets zouden gaan aanpakken. En die situaties kwamen, zeker in de periode waar Emile eerder over sprak, nogal eens voor. Wat ik aan Emile bijzonder waardeer, is dat hij nooit te beroerd is geweest om zelf de barricades op te gaan als ër actie moest worden onder nomen. Zelfs ver buiten werktijd kon je nog altijd op hem rekenen. Emile is niet alleen recht door zee, maar ook een joviale en prettige collega. Ik vind het dan ook leuk dat onze op profes sionele leest geschoeide vriendschap met deze trofee wordt onderstreept." ALMELO - "Een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen. In Almelo is d'r altijd wat te doen", zo schetste cabaretier Herman Finkers de saaiheid van deze Twentse stad. Alme- lo'er Alfons Bekhuis besloot eens wat leven in de brouwerij te brengen. Hij haalde onlangs de krant met zijn alles behalve saaie keukenvloer, belegd met 5500 -voornamelijk Heineken- kroonkurken. Inspiratie hiervoor deed Bekhuis op tijdens een vakantie op het Griekse eiland Kos. Daar zag hij een toilet vloertje van bierdoppen in plaats van tegels. Sinds zijn vakantie bewaarde hij alle kroonkurken van de flessen Heineken die hij opende, met het plan Bernard Naaijkens (links) winnaar van deze maand Emile vervolgt: "Wij kennen elkaar al vele jaren en in alle functies die ik heb vervuld kwam ik Bernard weer tegen en was er weer die prettige manier van samenwerken. Niet moei lijk doen bij problemen maar kijken hoe we er samen kunnen uitkomen. Tijdens de beruchte bierdistributiepe- riode midden jaren zeventig hëeft Bernard mij regelmatig uit de proble men geholpen. In het voor Heineken moeilijke Limburgse land kon ik het mij niet permitteren om aan mijn klanten een "niet-leveren tijdens de zomermaanden" te moeten verko pen. Een extra wagen flessenbier deed dan vaak wonderen. Eigenlijk hadden wij toen al oog voor het inmiddels opgepoetste standpunt dat je een klantvriendelijke organisatie moet hebben. Nou, in onze manier van samenwerken deden we niets anders. Vandaar Bernard, proficiat met deze trofee." Bernard Naaijkens was zeer verast over de toekenning van de Amstel Vriendschapstrofee. "Ik vind het ont zettend leuk, al zadelt Emile me wel direct weer met een probleem Op. Aan wie moet ik hem nu weer doorgeven? Er zijn zoveel fijne collega's die naar mijn mening voor de trofee in aan merking komen. Die doe ik straks alle maal tekort", aldus een lachende Ber nard. "De verstandhouding tussen Emile en mij wordt, net als hij zelf zijn keukenvloer ermee te gaan beleg gen. Bij 2000 stuks dacht Alfons er te zijn. Hij moest echter aankloppen bij een plaatselijke voetbalvereniging voor nog eens 3500 stuks. De kroon kurken zijn in een dikke laag tegellijm gedrukt en daarna gevoegd. is de Bernard Naaijkens is deze maand de gelukkige winnaar van de Amstel Vriendschapstrofee. Emile Baade: "Op het moment dat ik de trofee in ontvangst had genomen, en me realiseerde dat ik deze ook weer aan iemand moest doorgeven, kwam ik al snel tot de ontdekking dat ik enkele tientallen exemplaren tekort kwam. Ik heb toen een keuze gemaakt op basis van mijn eerder gedane uitspraak met betrekking tot het begrip zakelijke vriendschap. Immers, Bernard Naaijkens is daar een typisch voorbeeld van." Alfons Bekhuis belde de afdeling Cen trale Productie Inkoop van onze brou werij kortgeleden, omdat hij zich zor gen maakte over het afslijten van de opdruk op de kroonkurken. Zo kwam hij op het spoor van een Belgische fir ma, die hem een dezer dagen een spe ciale lak levert. Die kan de Alnrelo'er op de kroonkurken kwasten, zodat de opdruk er niet vanaf slijt wanneer over de keukenvloer wordt gelopen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 6