Horecarelaties maken kennis met Heineken Brouwerijen Friesland Een nieuwe naam, een nieuwe werkwijze voor en achter de schermen maar dezelfde ervaring, zorg en service. Dat was de boodschap die de horecarelaties van Heineken Brouwerijen Friesland kregen tijdens de open dagen die de noordelijke regionale unit organiseerde op 14 en 15 oktober, een week nadat de implementatiefase voor Grou officieel was afgerond. Ook de nieuwe city-oplegger, een ver lengde wagen die specifiek is ingericht voor het vervoer van rolcontainers, is al voorzien van de nieuwe naam Het was even wennen. Maar inmiddels is de nieuwe naam a! aardig ingeburgerd in het Friese Grou en omgeving. Medewerkers en hore carelaties zijn er inmiddels aan gewend dat met ingang van 14 okto ber het Heineken Verkoopkantoor in Grou en Horecagroothandel Hergar den b.v. samenwerken onder de nieu we naam Heineken Brouwerijen Friesland. Behalve de naam is ook de werkwijze voor en achter de schermen en in het veld veranderd. Zo zijn er bijvoorbeeld serviceteams ingesteld. Teams die uit vijf mensen bestaan: een horecaverte- genwoordiger, een commercieel assis tent, een verkooptelefoniste, een medewerker administratie en een chauffeur. Elke horeca-ondernemer heeft met één serviceteam te maken. Bij elk lid van het serviceteam kan hij terecht met een verzoek, een opmer king of een klacht. Hij hoeft dat dus niet per se te doen bij een vertegen woordiger. Die heeft het trouwens al druk genoeg, nu hij een breder taken pakket heeft gekregen, dat zowel brouwerij -als drankenhandelstaken bevat. PERSOOIULJJK CONTACT Om de horecarelaties kennis te kun nen laten maken met het bedrijf en de individuele medewerkers, organiseer de Heineken Brouwerijen Friesland op 14 en 15 oktober open dagen voor haar horecarelaties. "Wie zijn we, waar staan we voor... Daar ging het om tijdens de open dagen", vertelt logistiek manager Robert van der Sij- de. "Normaal gesproken komt Heine ken bij onze klanten langs. Dat wilden we nu eens omdraaien. Onze horeca relaties eens niet op een drukke beurs stand maar in ons eigen huis ontvan gen, zodat ze kunnen zien wie er eigenlijk schuilgaan achter de stem men die ze veelal van telefonisch con tact kennen. We hadden die dagen ook alle tijd voor hen. Elk van onze medewerkers had een functie tijdens de open dagen. Variërend van par keerwacht tot barman. We konden dus goed informatie geven over onze nieuwe naam en onze nieuwe werk wijze en antwoord geven op vragen van hun kant." Informatie bood ook de film die Hei neken Brouwerijen Friesland speciaal had laten maken over de activiteiten van deze unit. De horecarelaties kon den zien dat ondanks een nieuwe naam en werkwijze de belevering niet verandert. Tevens kwam in beeld wat Heineken Brouwerijen Friesland haar horecarelaties kan bieden. Zoals een deskundig serviceteam, mobiele tap installaties bij evenementen, het gebruik van rolcontainers en het gemak daarvan voor de klant. "We willen u nog beter van dienst zijn. U als klant staat centraal. We streven ernaar onze service zo goed mogelijk op uw situatie af te stemmen. Samen brouwen we er meer van." Dat was het motto van de film en van de open dagen in het algemeen. Natuurlijk was er niet alleen serieuze informatie, maar waren er ook drankjes en hapjes voor de horecarelaties en enter tainment. Bijvoorbeeld in de vorm van een optreden door Hans Versnel, de Amstel enter tainer die door het hele land (Amstel)evenementen opluis tert zoals playbackshows en de viering van het zoveel jarig bestaan van een horecazaak. Robert van der Sijde kijkt tevre den terug op de open dagen. "Ze zijn erg druk bezocht. We hebben die twee dagen zo'n veertienhonderd gasten ontvangen, meer dan de helft van onze relaties. En we hebben veel posi tieve reacties gehad. Elke horecarela- tie zenden we nu een enquêteformu lier met vragen over de open dagen. Aan de hand daarvan willen we bekij ken of de open dagen bijdragen aan een beter imago van Heineken Brou werijen en zien of het nuttig is vaker open dagen te organiseren."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 14