Heineken-kunstwerk bij de slijter Binnenkort geeft de slijter een leineken-kunstwerk gratis bij aankoop van elk 30 cl-krat. Dat kunstwerk is niet om aan de muur te hangen, maar om er Heerlijk Helder Heineken uit te drinken. Want het gaat om een Heineken-fluitje voorzien van origineel design. Francois Gervais, een Franse kun stenaar, die inmiddels al meer dan tien jaar in Nederland woont en werkt, heeft het design maakt. Exdusief voor Hei neken. Hij liet zich voor dit meester werkje inspireren door de wereld van Heineken. De Amsterdamse grachten, het oogsten van de gerst, de kracht van de natuur en de kunst van het brouwen. Het is allemaal terug te vin den op het glas dat cadeau wordt gedaan tijdens de nationale Heine- ken-slijterspromotie 1996. "Om de aandacht van de slijters te trekken voor deze promotie, hebben we 2 september een speciale ansicht kaart naar de slijters gestuurd", vettelt Carry Fransen, junior brandmanager Heineken Thuisverbruik. "Op de kaart stond een fluitje afge beeld met over het design heen een bordje "pas op! NAT". Met de belofte dat de slijters meer van ons zouden horen als de verf opgedroogd zou zijn. Een week later hebben ze een infor matiebrochure van ons ontvangen met alle informatie over de promotie, onder het motto 'Doe uw klanten een meesterwerkje cadeau'. De promotie zelf begint eind oktober en duurt ongeveer twee weken, of zolang de voorraad strekt. MAAK Maar er is meer. Voor mensen met een creatieve inslag heeft Heineken nog een uitdaging in petto. Wie het doosje met het designglas uitpakt, vindt daar in ook een folder met de oproep 'Wie maakt hier een kunstwerk van?'. ZELF EEIU ONTWERP "We vragen aan de consument een ontwerp te maken voor een nieuw design dat op een Heineken-glas kan worden afgebeeld", licht Carry toe. "De prijs? Als het ontwerp wint, wordt het glas ook echt gemaakt in een enorme oplage. Want die giazen worden in 1997 weggege ven door de slijters, bij aan koop van een krat Heineken 30 cl. De winnaar krijgt dus landelijke bekendheid. Met daarbij een prijs van tiendui zend gulden." Met de nationale slijterspro motie 1996 krijgt niet alleen de trouwe Heineken-drinker een fraai glas als beloning voor zijn merktrouw, het biedt tevens voor vele consu menten de uitdaging om een uniek glas te ontwerpen. Heineken zal in dit kader ook leerlingen van grafische scholen en kunstacademies uitdagen om mee te doen aan de designwedstrijd. Inzending van het ontwerp voor het mooiste fluitje aller tijden is mogelijk tot en met 31 januari 1997. Onder lei ding van Francois Gervais zal een deskundige jury de inzendingen beoordelen. De winnaar krijgt vóór 31 mei schriftelijk bericht. Vanzelf sprekend zullen we het win nende ontwerp ook in Vers van 't Vat laten zien.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 9