OPKNAPBEURT DE HOOIBERG LEVENSGROOT GLAS BIER OPVALLEND RECLAME OBJECT Rotterdam - Al enige tijd wordt de Heineken-buitenreclame, betiteld als 'levende abri', met succes ingezet. Na de wereldprimeur van deze nieu we reclamevornr in Amsterdam (zie Vers van 't Vat 12-'95), de Brabantse primeur in Den Bosch en de Gelderse primeur in Arnhem was het vorige maand de beurt aan Zuid-Holland. Rotterdam werd een week lang opge fleurd met vijf levende abri's. Op de plaats waar nomiaal gesproken een poster wordt geplaatst, stond nu een reclamezuil waarin een glas wordt vol geschonken. Heineken wil met deze zeer speciale buitenreclame 'de na tuurlijke en verfrissende situatie die een consument beleeft als hij een glas bier inschenkt', versterken. Volgens Marie-José van Eyken, van Mediamax Buitenreclame, zijn de reacties op de levende abri's zeer posi tief. "Ik heb diverse telefoontjes ont vangen waarin mensen vertelden hoe leuk ze het idee vonden. Een aantal Amsterdam was de eerste stad waar de levende abri's het straatbeeld opfleurden personen informeerde zelfs of ze er eentje konden bestellen. Wat die vraag betreft moest ik ze teleurstellen maar het geeft natuurlijk wel aan hoe enthousiast de reacties waren." De levende abri's zijn sinds kort ook opge nomen in het assortiment van de Reclame Service Dienst en kunnen door de Horeca worden ingezet bij evenementen. Dit was bijvoorbeeld al het geval tijdens de in juni georgani seerde Heineken Trophy. zoeterwoude - Alle dertig raam kozijnen en (openslaande) buiten deuren van het inmiddels 22 jaar oude ontvangstgebouw De Hooiberg zijn vervangen. Vorig jaar is de punt van het dak van het Zoeterwoudse ontvangstgebouw vernieuwd. Toen de buitenwand zou worden geverfd, bleken zowel raamkozijnen als open slaande deuren hard aan vervanging toe. "De vorige deuren waren hele maal kromgetrokken", vertelt chef Ontvangsten William de Jong. "Van daar dat de nieuwe openslaande deu ren voorzien zijn van een staalcon structie om kromtrekken te voorko men. Bovendien hebben de nieuwe ramen dubbel glas gekregen, zodat bezoekers in De Hooiberg geen last meer zullen hebben van tocht." Een verfbeurt van het gehele gebouw completeert de huidige werkzaamhe den. Daarmee kan De Hooiberg zich weer van zijn beste kant laten zien aan bijvoorbeeld de tienduizenden bezoe kers die jaarlijks vóór en na een rond leiding in dit gebouw worden ontvan gen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 6