Studenten 'proud to be green'o„drh m„,„ Wijziging poortcontrole brouwerij Zoeterwoude 'Proud to be Green' heeft Heineken zich ook dit jaar weer in vele steden gemanifesteerd bij de studenten introductiedagen die door het hele land plaatsvonden. Heineken ondersteunde initiatieven en ideeën van een groot aantal introductiecommissies van diverse universiteiten door een actieve bijdrage te leveren aan de organisatie. De koppeling tussen kennismaking met de nieuwe stad, kennismaking met de horeca en je thuis voelen bij het Heineken-merk stond centraal. En niet zonder succes. We keken even terug met Fietje Lanzing, de stagiaire die deze klus coördineerde. Voorafgaand aan de kennisma- kingsweken hadden Fietje, de vertegenwoordigers en de Reclame Service Dienst samen met de verschil lende commissies nadrukkelijk mee gedacht over de introductiedagen per stad en een zo optimaal mogelijk pak ket van acties samengesteld. Fietje: "Alle dingen die wij als brouwer orga niseerden, moesten de student er toe zetten enthousiast mee te doen. Dus niet alleen passief bierplezier maar ook actieve en gezellige deelname. Bruisend, dynamisch en vitaal. Alle ingrediënten van een goede Heine- ken-uitstraling moesten aanwezig zijn." groentjes Fietje vervolgt: "Flet uiteindelijke doel van deze aanpak is dat de student weet dat Heineken het merk is dat past bij de student van vandaag. Het merk koppelen aan studeren en aan De bekende Heineken-strandpromotie werd ook dit jaar weer ingezet tijdens de studenten introductiedagen de biercantus helemaal een spranke lend gebeuren dankzij een schitterend optreden van Bert Heerink." Een van de andere activiteiten was de bekende Heineken-strandpromotie. "Deze had dit jaar plaats in Delft, Lei den, Wageningen en Utrecht. Daar naast waren we in bijna alle studen tensteden aanwezig op de informatie markten. Maar eigenlijk is het te veel om allemaal op te noemen. Het belangrijkste is dat we met onze activi teiten een 'groene' bijdrage hebben geleverd aan de introductiedagen en de studenten 'Proud to be Green' het studentenleven ingaan." Een van de Heineken 'doe-activitei- ten' was een in vier steden georgani seerde Heineken-biercantus; een eve nement waarbij zingen en bierige gezelligheid centraal staan. "Het komt er kort gezegd op neer dat op aanwij zingen van een soort ceremoniemees ter af en toe wordt gezongen en af en toe wordt gedronken. In Tilburg werd de verschillende stu dentensteden. Dat lukt onder andere wanneer wij de eer stejaars studenten helpen de stad te leren kennen en door actief aanwezig te zijn. Hierdoor ont staat sympathie; het gevoel van 'Heineken hoort bij mijn stu dentenstad'. Om de activiteiten extra te ondersteu nen was een aantal passende promo tie-artikelen ontwikkeld die goed aan sluiten bij de student. Voorbeelden daarvan waren een 't shirt en een pos ter met daarop de leus 'Proud to be Green'. Een tekst die, afgezien van het Heineken-groen, verwijst naar de nieuwe studenten die in studenten- land ook wel groentjes worden genoemd. bert heerink zoeterwoude - De controle aan de poort bij het verlaten van het brou werijterrein is verscherpt. De bedrijfs leiding heeft enkele spelregels opge steld, die gelden voor iedereen werk zaam op het terrein van de brouwerij van Heineken in Zoeterwoude. Ze gel den daarmee ook voor collega's van onze andere vestigingen, die voor een afspraak op het Zoeterwoudse brou werijterrein moeten zijn. Degene onder hen die vooraf even inkopen heeft gedaan bij het PUM moet bij voorbeeld altijd de bon van het PUM in bezit hebben. Van bij het Centraal Magazijn opgehaalde reclame-artike len moet u ook een bon kunnen over handigen. Bent u niet in het bezit van een bon, meldt u zich dan even bij de poort. Zo gelden meer regels voor de 'in- en uitvoer' van goederen, inclusief de privé-eigendommen die u in de auto heeft liggen zoals gereedschap of apparatuur. Voor meer informatie kunt u terecht bij de Poortcontrole van de brouwerij in Zoeterwoude. Indien de spelregels niet in acht wor den genomen heeft de Bewaking/ Beveiliging de opdracht om daarvan rapport op te maken. Manager Unit Zoeterwoude, Paul Hamers, verzoekt iedereen vriendelijk om medewer king te verlenen aan degenen die de controle aan de poort tot taak hebben. "Zij proberen net als u hun werk zo goed mogelijk uit te voeren", aldus de unitmanager.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 23