RUM OP KAARTER! HEIMEKEM MIGHT OF THE PROMS MTV maakt opnamen Heineken Green Room Tour amsterdam - Een volledig symfonie-orkest, een 120 kop pig koor, dirigent Robert Gro- slol en een aantal popsterrren van formaat; wederom de ingrediënten van de 6e Heine- ken Night of the Proms. Tijdens een persconferentie op 3 sep tember in A'stad werden einde lijk de namen bekendgemaakt van de artiesten die zullen optreden tijdens het bruisende muziekfestijn in Ahoy' te Rot terdam: Joe Cocker, Oleta Adains en Dani Klein (Vaya Con Dios) en de bamboefluiter Guo Yoe als de klassieke artiest. Kortom, een imposant rijtje topartiesten dat hun muzikale kunsten zal vertonen tijdens de Heineken Night of the Proms. Het programma bestaat zoals ieder jaar uit de combinatie van klassiek en pop. Het Orkest van de XXe eeuw 'II Novecento' vertolkt een groot aantal klas sieke nummers, waaronder de jaarlijks terugkerende opening 'Also Sprach Zarathustra' en het slot met 'Land of Hope and Glory'. Daarnaast begelei amsterdam - Heineken zoekt de Europese dance-scene op. Heineken sponson sinds kort het dance-programma Club MTV dat is te zien bij de Europese muziekzender. Een tiental opnamen voor dit pro gramma is gemaakt tijdens de Heineken Green Room Euro- pean Club Tour. Een tour opge zet in samenwerking met The Ministry of Sound, een club in Londen die al vijf jaar lang aan de top staat en is uitgegroeid tot een begrip in de dance-scene. De Heineken Green Room Tour bestaat uit een serie van elf programma's en is te zien op donderdag van 22.00 tot 23.00 uur. Mensen die het program ma om wat voor reden dan ook hebben gemist, krijgen 's zater dags op hetzelfde tijdstip een herkansing. Voor de opnamen van Club MTV maakte de muziekzender opnamen van dance-events in onder meer Amsterdam, Dublin, Berlijn, Lissabon en Barcelona. De tour voerde ook nog langs Madrid, Athene en Parijs. Op 8 augus tus, toen de Heineken Green Room Tour haar opwachting maakte in het Amsterdamse Paradiso, traden de discjockeys Franckie Foncett, Seb Fontaine en DJ Heaven op. Namen die bij een groot gedeelte van de 18 tot 25-jarigen zorgen voor een hartslag van '170 slagen per minuut'. Heineken voerde al geruime tijd gesprekken met MTV over een vorm van advertising en sponsoring van programma's. De tour wordt lokaal onder steund door radio, posters en flyers en op MTV met tour spots. In Nederland werden Radio 538 en New Dance Radio ingezet. Sponsoring van Club MTV wordt ondersteund door Heineken-commercials. Op lokaal niveau zijn in ver schillende competities vrijkaar ten, en speciaal voor deze tour ontwikkelde Heineken/MTV/ Ministry of Sound-reclamearti kelen, te winnen. Joe Cocker is, net als in 1992, ooi' tijdens deze editie van de Heineken Night of the Proms van de partij den orkest en dirigent de bekende sterren bij speciaal voor het koor en orkest gear rangeerde versies van hun grootste successen. extra cobicertebi De vraag naar kaarten bij de voorverkoop die zaterdag 7 september van start ging, was zo overweldigend dat de zes geplande concerten binnen anderhalf uur tijd volledig waren uitverkocht. Een record. Om zo min mogelijk muziek liefhebbers teleur te stellen is besloten om een extra Heine ken Night of the Proms-concert te laten plaatsvinden op maan dag 2 én dinsdag 3 december 1996. Eveneens in Ahoy' te Rotterdam. De voorverkoop voor die twee extra uitvoerin gen was op 17 september. Ook deze twee avonden zijn uitver kocht.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 16