A«stel Bote heet voortaan AMslel Herfstbock. "We heb- T v-'l bBt de naam zo wat meer op- het «zoen gericht", licht Pieri Mijssen (Marketing Amstèlj Se. Voor de liefhebbers geen Sden voor paniek, want de Sceptuur van dit bier is onge- ivijzigd gebleven, wanaf maandag 7 oktober zal sonze brouwerij Amstel Herfst bock uitleveren. \ATÜVtUl^ctC^ En dat is volledig volgens de binnen het Centraal Brouwerij Kantoor gemaakte afspraken: de eerste maandag van de maand oktober, en geen dag eerder, start het bokbierseizoen voor alle Nederlandse brouwers en de liefhebbers van dit sei zoensbier. Het dotfker robijnrode Amstel Herfstbock is er als vanouds bij. Het thema dat Marketing deze keer heeft gekoppeld aan de introductie van Amstel Herfstbock is 'herfstbuitje'. "Dat is een frisse andere insteek dan het vertrouwde 'het is er weer'. Wij willen nu de aandacht vestigen op het gebruiksmoment. Van Amstel Herfstbock geniet je binnen, in een gezellige sfeer van vrienden onder elkaar. In de fotografie bij deze campagne komt dat tot uitdrukking via een beslagen raam, waardoor je een aantal vrienden met elkaar het glas ziet heffen." In de supermarkt en bij de slijter zal Amstel Herfstbock u waarschijnlijk eer der opvallen dan in voorgaande jaren. De herkenbaarheid in het schap is namelijk vergroot door de keuze voor iets lichtere kleuren voor de nieuwe verpakking. Je zou met wat voorstellingsvermogen kun nen stellen dat ook de verpakking is opgefrist door een 'herfstbuitje' Amstel Herfstbock is vanaf 7 oktober uiteraard ook per krat verkrijgbaar in de PUMs. Bovendien zijn binnenkort six- packs van dit bier opgenomen in de gemengde PUM-actiekratten van Amstel (zie ook pagina 30).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 13