Amstel-printcampagne sterk door eenvoud Grappig, nuchter, maar bovenal duidelijk. Kernachtiger kan de nieuwe Amstel-printcampagne niet worden getypeerd. Sinds half juli geeft Amstel met haar jongste reclame uitingen regelmatig een humoristi sche knipoog aan haar consumenten. Op vrijdagen zijn de grappige illustra ties als ingezonden mededeling te vin den op de binnenlandpagina van drie van Nederlands grootste ochtend- kranten. "We hopen dat deze print campagne op den duur een instituut zal worden", aldus brandmanager Amstel Patrick van Schie. REGIOHALE ACCEBITEBI Geheel in lijn met de aanpak die Amstel voorstaat, om veel media te gebruiken voor haar reclamecampag nes, was het tijd om met iets nieuws te komen voor de geschreven media. Patrick: "Televisie is voor ons natuur lijk nog steeds het belangrijkste medi um. Maar dat neemt niet weg dat geschreven media nog steeds belang rijk zijn voor onze doelgroep. Het voordeel van een krant is bijvoorbeeld dat het een actueel medium is, en dat je er bovendien veel mensen mee bereikt." De printcampagne bestaat uit humo ristische zwart-wit illustraties met de steunkleur rood om het merkelement te benadrukken. "Naar onze mening neemt daardoor de kracht van de uiting toe. Er is bovendien gekozen voor een illustratiestijl die zich onder scheidt van andere stijlen en die op den duur naar verwachting wordt geassocieerd met het merk Amstel. De advertenties worden steeds op de redactionele pagina's geplaatst. Door steeds op een vaste plaats en positie in de krant te verschijnen, wordt de her kenbaarheid van de campagne ver hoogd", aldus de brandmanager. UITGAIMGSPUHIT De advertenties komen niet alleen in de landelijke dagbladen te staan, ook zijn ze terug te vinden in een aantal regionale dagbladen. In deze kranten zullen de advertenties ook inhaken op regionale gebeurtenissen. Patrick: "Het uitgangspunt van onze nieuwste campagne is dus eigenlijk een landelij ke aanpak met regionale accenten. We vinden dat inschakeling van regio nale bladen een middel is om de posi tie van het Amstel-merk te bevesti gen." Om goed op de hoogte te zijn van wat er zich in de voor Amstel belangrijke regio's afspeelt, zijn onlangs de verte genwoordigers benaderd. "We heb ben gevraagd of ze ons willen helpen bij het ontwikkelen van de adverten ties. Met behulp van de leus 'Gebeurt er nog wat?', hebben we hen aange spoord om ons van interessante regio nale gebeurtenissen en gebruiken op de hoogte te houden. Ook mogen ze complete advertentie-ideeën aanleve ren. Om deze informatie zo snel en makkelijk mogelijk te vergaren, heb ben we een faxfonnulier ontwikkeld waarop de vertegenwoordigers deze interessante zaken eenvoudig kunnen invullen en aan ons kunnen doorstu ren." ACTUALITEITEN Volgens Patrick is de nieuwe print campagne niet 'zomaar' een actie van Amstel. "We hebben met deze nieuwe printcampagne ontzettend veel moge lijkheden om te variëren. We kunnen inhaken op actuele nationale en regionale gebeurtenissen, jaargetijden en verschillende doelgroepen. Hoe actueler de campagne, des te groter is de attentiewaarde."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 5