Nationale promotie met Heineken Klassiekers Na de succes volle promotie met het mini CD-kral komt er dit najaar opnieuw een nationale Heineken promotie, waarvan de Heineken-pilsdrinkers en -verzamelaars zullen watertanden. 'Heineken Klassiekers' is hierbij het thema. Een thema gebaseerd op het rijke verleden van Heineken; daar waar de basis van het langdurige succes van het merk gelegd is. door de Heineken Klassiekers Galerie. Een gids neemt de site-bezoeker mee langs de te bestellen Klassiekers uit de promotie. Het is ook mogelijk direct via Internet een bestelling te plaatsen. "Het is voor het eerst dat we een actie op Internet aankondigen", vertelt Carry Fransen, junior brandmanager Heineken pils voor Thuisverbruik. "We zijn er dan ook heel benieuwd naar hoe van die mogelijkheid ge bruik wordt gemaakt." Vanaf begin septem ber zul len zowel bij slijters als in super markten de 30 cl- kratten worden uit geleverd met twee gratis onderzetters. Gemaakt van een duurzaam metaal, met aan de onder zijde kurk, en met een afbeelding die in het verle den is gebruikt in reclamecam pagnes. Er zijn drie verschil lende sets van twee onder zetters. Op de crate- covers is te zien welke onderzet ters in het Heineken-krat verpakt zijn. Wie drie kratten Heineken koopt, kan daardoor de hele serie in zijn bezit krij gen. de, mooie metalen reclameborden kunnen slechts 2.500 Heineken- liefhebbers hun verzameling aan vullen. Nog veel beperkter, en dus nog veel exclusiever, is het authen tieke houten bierkrat. Vijfhonderd 'houten juweeltjes' zijn tijdelijk opnieuw te bemachtigen. Voor wie een dergelijk artikel zou willen bestellen, is het dus zaak er snel bij te zijn. Want op is op. 'Maar dat wist ik helemaal niet...' zal geen excuus zijn. Want de actie kratten komen op de winkelvloer te sfean, vergezeld van opvallend reclame-materiaal. Bovendien wordt de actie vanaf 5 september aangekondigd in radio commercials. Eerder al is de actie te zien op zes verschillende ansichtkaar ten met nostalgische afbeeldingen die in het zogenoemde 'boomerang'cir- cuit gratis verkrijgbaar zijn. Ook aan de trouwe bierdrinkers die liever een krat 50 cl Heineken pils kopen, is trouwens gedacht. Bij de slij ters zijn die kratten namelijk tijdelijk voorzien van een koelkastmagneet met een klassieke afbeelding. INTERNET Maar er is meer. Aan de achterzijde van de cratecover zijn de verschillende klassiekers afgebeeld die de Heineken- liefhebber tijdelijk kan bestellen. Het zijn stuk voor stuk collectors items uit de rijke historie van Heineken. Wat het bovendien zo bijzonder maakt, is dat de oplage van die arti kelen beperkt is. Zo zijn er 2.500 exemplaren van een authentiek model opener te bestellen, of vijfdui zend sets van zes nostalgische viltjes. Ook van het metalen dienblad uit 1940 worden er maar vijfduizend gemaakt. En met de drie verschillen- De te bestellen artikelen zijn dan wel nostalgisch, de manier waarop de actie wordt gecommu niceerd, beslist niet. Want voor het eerst maakt Heineken in Nederland voor een promotie gebruik van het 'nieuwe' medium Internet. Vanaf 5 september tot eind november is infor matie over de Klassiekers-promotie opgenomen op Internet op de Heine- ken-site, te vinden onder de naam http://www/heineken.nl. Daar wordt tijdelijk een rondleiding verzorgd

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 4