PAS OP! PR PEPPER KOMT OP DE RADIO... Nieuw gezicht voor hoofdgebouw Vrumona met deze actie ter gelegenheid van de landelijke introductie van het product bij ruim zesduizend cafetaria's. Daar is het verkrijgbaar in 33 cl-blikken. Daarbuiten is het vooralsnog alleen te koop bij Albert Heijn-filialen in het zuiden van het land, zowel in blik als in de 1,5 liter retourfles. niet te omschrijven Wat is Dr Pepper eigenlijk voor een product? "Het bevat koolzuur en cafeïne en lijkt op het eerste gezicht op cola, maar het is geen cola. Ieder die het proeft, zal dat meteen beamen. De smaak is trouwens niet te omschrij ven. Het is een eigenzinnige, aparte frisdrank. Dat is ook niet zo verwon derlijk, want Dr Pepper wordt gemaakt op basis van maar liefst 23 verschillende vruchten- en planten extracten. Het heeft een heel uitge sproken smaak, die niet in één zin is te beschrijven. Iedereen proeft er wat anders in. Dat maakt het tot een apar te smaakervaring", vertelt Boudewijn Haarsma, brandmanager Dr Pepper bij Vrumona. Hoe het ook smaakt, het smaakt duidelijk naar meer, want het 111 jaar oude product is nog steeds een van de snelstgroeiende merken in de Verenigde Staten. Na Coca Cola en Pepsi is het daar het grootste fris drankmerk. "Look out for Dr Pep per!", waarschuwt de folder aan de cafetaria's dan ook. "Wie aan Dr Pep per begint, komt er nooit meer vanaf. En eenmaal verkocht, blijf je het ver kopen!"... bunnik - Begin augustus ontvingen alle ruim zesduizend cafetaria's in Nederland een opvallende waarschu wing van Vrumona. "Warning: We're on the air with a special Dr Pepper Cafetaria Commercial". Maar de cafe taria-eigenaren hoefden zich niet echt zorgen te maken, want de 'waarschu wing' ging vergezeld van een gratis tray Dr Pepper-blikjes. Met daarbij de mededeling dat de cafetaria nog slechts twee andere trays Dr Pepper hoefde te bestellen, om gratis in het bezit te komen van een nostalgische lichtreclame. 'Laat zien dat u Dr Pep per in huis hebt' was daarbij het mot to. Grote kans namelijk dat vanaf 19 augustus klanten om deze frisdrank zullen vragen bij hun cafetaria. Want van 19 tot en met 31 augustus is een opvallende radio-commercial te horen. Daarop is het openen van een blikje te horen, het getinkel van ijs klontjes in een glas, het inschenken, proeven en slikken van een drankje. Direct daarop gevolgd door diverse cartoonachtige geluiden, waarmee de bijzondere smaakervaring wordt aan gegeven die de consument op dat moment ondergaat. "Meer weten?", vraagt vervolgens een stem op de radio. "Dat kan hoor! Vraag dan bij je snackbar naar Dr Pepper." Om de doelgroep ook in de snackbar zelf nog eens op Dr Pepper te attenderen, ont vingen de cafetaria's ook een hang kaart met een Amerikaanse Dr Pep- per-afbeelding; dezelfde als op de lichtbak staat. Dr Pepper wordt sinds maart in Bun- nik geproduceerd. Vrumona komt Ook zijn de oude merkdoppen ver vangen door een metershoge stan daard die de kleurige logo's van de acht Vrumona-merken boven alles uittilt. Automobilisten die op de Al2 rijden kunnen nu in één oogopslag zien waarmee al die stapels kratten bij Vrumona worden gevuld. bunnik - Het hoofdgebouw van Vrumona in Bunnik heeft een nieuw logo gekregen. Het inmiddels binnen en buiten ons bedrijf beken de beeldmerk van de frisdrankenfa- briek (een vrouw die een kruik met water leegschenkt) staat nu te pron ken op het dak.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 17