mm \w& Ill' 16 Het nieuwe jasje van «n Sourcy Blauwen Sourcy Rood VWakwtps. Veel niéïï B u N ni I k - Er is veel nieuws te melden van het Sourcy-front. Sourcy Rood en Blauw hebben vanaf eind juli een nieuw eti ket. En in dezelfde periode ging een nieuwe televisiecommer cial van start. Beeld van de nieuwe commercial Volgens brandmanager Jan- Kees Nieman gaat het bij het nieuwe Sourcy-uiterlijk om een nieuw ontwerp dat duide lijk de indruk geeft dat Sourcy een 'bijzonder mineraalwater' is. Het nieuwe etiket is uitge breid getest bij consumenten en in de horeca. De nieuwe outfit valt goed op in het win kelschap. Ook komt de vermel ding 'licht sprankelend' op de Sourcy Rood-fles goed over. "We weten dat het aspect 'min der koolzuur' goed aansluit bij de consument. Daarom heb ben we dit maar luid en duide lijk op een bijzonde re manier op het eti ket vermeld. Voor de horeca hebben we gekeken naar de uitstraling en naar praktische aspecten. Met het huidige eti ket heeft de hore- ca-ondernemer een product dat hij vol trots op tafel kan zetten. Bovendien heeft hij geen pro blemen meer met het snel herkennen A van de merken in de koelkast", aldus Jan- Kees Nieman. Overigens zullen ook de andere sma ken van Sourcy een nieuwe outfit krijgen. nieuwe sourcy televisiecommercial 'Het drinken van Sourcy is een belevenis'. Dat is in het kort de boodschap van de nieuwe tele visiecommercial rond het merk Sourcy die sinds eind juli op de buis is. Een reclamespotje vol mystiek, waar marketingma nager Hélène Weesie erg enthousiast over is. "De com mercial houdt het midden tus sen een thriller en een sprookje en handelt over de natuur. In de spot zijn het echter geen die ren, maar mensen die in een 'feeërieke' sfeer op zoek gaan naar een waterbron. Eerst één, dan nog één, tot er een hele groep bij de bron komt. Ze drinken gretig van het water. Dan komt in beeld om wat voor water het gaat: het licht sprankelende mineraalwater uit de Sourcyfles." Ze vervolgt: "De muziek en de beelden van de commercial roepen een zekere spanning op, die tot een verrassende ontkno ping leiden. Sourcy is tenslotte geen gewoon water, maar een bijzonder mineraalwater. En dat wilden wij op een subtiele manier onder de aandacht brengen. Bovendien moet de campagne zodanig zijn dat we consumenten die gewend zijn ander mineraalwater te kopen, nu eens op Sourcy kunnen laten overstappen. Het is vol gens mij goed gelukt om iets heel gewoons als water op een bijzondere en indringende manier neer te zetten, terwijl tegelijkertijd de puurheid en natuurlijkheid een hoofdrol blijven spelen. Vandaar ook de nieuwe pay off: de Magie van Sourcy." Overigens zijn er naast de nieu we commercial ook uitingen gemaakt voor Abri's, die op de bushokjes verschijnen. Ook hier is de pay off: de Magie van Sourcy. h i

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 16