OMROEP BRABANT OP ZOMERTOUR De Ridder uit assortiment PUM De presentator van de 'Zomertour' in gesprek met de heer Veraart: een van de vele gasten tijdens de tour plaats in een Amstel of Heineken- locatie. Daar gaf de 'gast van de dag' zijn mening over 200 jaar Brabant. Ook werd er gepraat over de toekomst van de provincie. Tijdens deze twintig minuten durende uitzendingen had den luisteraars de mogelijkheid om mee te doen aan een kleine quiz. Deelnemers maakten kans op een prijs uit het Heineken- en Amstel reclame-assortiment. Eerste "gast van de dag" was de Com missaris van de Koningin in Brabant, de heer Houben. Op woensdag 7 augustus was het de beurt aan Gerrit Sman, van de afdeling In- en Externe Betrekkingen in Den Bosch. Als zoge noemde 'Heineken-gast' bracht hij een bezoek aan het Ambachtencen trum in St. Michielsgestel, dat naast een brouwerij ook een smeerderij-, blikslagers-, en bakkerijmuseum her bergt. Hier praatte Gerrit over zaken als vakkennis, ambachtelijkheid, hec toliters en kwaliteit van bier. goede relatie Heineken, en dan met name de Bos sche brouwerij, was eerder dit jaar al sponsor van de door de Stichting Regionale Omroep Brabant georgani seerde opening van het haringsei zoen. Ook werkten ze vorig jaar samen tijdens de opening van het bokbierseizoen. Door de sponsoring van de zomertour werd de goede rela tie nog eens onderstreept. P. Jorritsma (Grouw) Aanmoediging fl. 100,- den bosch- De brouwerij in Den Bosch heeft al enige jaren een goede relatie met de Stichting Regionale Omroep Brabant (S.R.O.B.). Ook dit jaar was de brouwerij betrokken bij een van de talrijke initiatieven van de Brabantse omroep. Ditmaal als spon sorvan de "Zomertour 1996". Tijdens deze tour, die maandag 22 juli van De Ridder Pils en De Ridder Maltezer zijn niet langer meer verkrijgbaar in het PUM. De Ridder is uit het assorti ment van het Pum gehaald omdat de landelijke distributie van deze bieren is stopgezet. horecagebiedebi start ging en in het teken stond van 200 jaar Brabant, was de naam van de brouwerij veelvuldig op de radio te horen. Met een speciaal ingerichte reportage wagen, waarmee op iedere locatie in de provincie "live" kon worden uitge zonden, reed de omroep drie weken kris kras door Bra bant. Iedere dag was er een 'gast van de dag' aan wezig die de rou ting en locaties bepaalde. Tijdens deze dagen wer den de normale muziekprogram ma's bijna ieder uur even onder broken voor korte gesprek jes met de 'gast van de dag'. heineken- gast Op de eerste loca tie (ontbijt radio) en laatste locatie (napraten met een glaasje) werd uitgebreider ge sproken met de verschillende gas ten. Deze gesprekken vonden altijd

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 10