SPETTERENDE HEINEKEN CAMPAGNE '4 AMSTEL-PAG TOUR CULINAIR 4,5 en 6 november 1994 zoeterwoude - Wellicht heeft u ze al gezien. De nieuwe advertenties waarmee Heine- ken zijn sponsor-activiteiten communiceert. Een uiteenspattende druppel waarin een evenement wordt aangekondigd; ook wel de 'Splash' genoemd. De nieuwe 'frisse en krachtige' advertenties zijn in lijn met de bekende Hei- neken print-campagne. Het gebruik van de 'Splash' moet er voor zorgen dat er meer eenduidigheid komt in de com municatie naar de consument. Brandmanager Heineken Spon soring Bart Merkus: "De nieu we stijl heeft dezelfde vitale en krachtige Heineken uitstraling als onze overige reclame-uitin gen en is totstandgekomen in samenwerking met ons recla me-bureau. De ontwikkeling nam ongeveer een halfjaar in beslag." MIKE STERN BAND JOHNSCOFIELD BAND THE BRECKER BROTHERS MACEO PARKERS ROOTS REVISITED THE ROSENBERG TRIO TOOTS THIELEMANS QUARTET THE COUNT BASIE ORCHESTRA ROSA KING GUESTS en vele anderen l!0ITT575i1l Verzekeringen SNS» De oude stijl en de nieuwe 'Splash '-stijl naast elkaar. Ju r Raatjes (midden) wacht met de andere deelnemers van de Tour Culinair op de start van de derde etappe Rotterdam - Vorige maand is de 15e Tour Culinair gereden. Deze drie daagse fietstocht wordt elk jaar geor ganiseerd door een groep vrienden uit de Horeca en daaraan gerelateerde bedrijven. Dit jaar was de derde en afsluitende dag omgedoopt tot 'Dag van Amstel'. Namens Amstel reed Jur Raatjes, hoofd Externe Betrekkingen Heineken Nederland mee. "Ik kon aardig meekomen. Maar volgend jaar ga ik van te voren toch eerst even een paar weken trainen. Zadelpijn is geen pretje", aldus Jur. Op 25 juni vertrokken de deelnemers al vroeg in de morgen uit Rotterdam. Het begin van een meer dan honderd kilometer lang parcours langs onder meer Papendrecht, Biesbos, Kaats heuvel en met als eindbestemming de markt van 's-Hertogenbosch. "Onder weg zijn we twee keer officieel gestopt. De eerste keer in Kinderdijk voor een lekker bakje koffie en gebak. De tweede stop hielden we in Kaats heuvel waar we ons tegoed konden doen aan Italiaanse pasta's. Het was allemaal uitstekend geregeld." Het laatste gedeelte van het parcours was de route van de 'proloog' van de Tour de France. Van de Brabanthallen naar de markt in Den Bosch. Het einde van de proloog was direct het einde van de rit. Jur: "Dit was echt een hele belevenis. Op het moment dat wij hier fietsten, was de Tour nog niet van start gegaan en waren de voorbereidingen nog in volle gang. Het was een aparte ervaring om daar rond te rijden. We werden als echte renners begeleid door twee motora genten van de rijkspolitie en twee officiële volgwagens van de Tour de France. Het was net een echte race. Ik vond het een leuk einde van een gezellige dag."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 9