PRIMEUR de Heineken Cooltap Heineken heeft 1 juli de opvolger van de Heineken Thuistap bekendgemaakt: de Heineken Cooltap. Deze gebruikers vriendelijke snelkoeler maakt het voorkoelen van fusten overbodig. En dat bespaart de slijter een koelkast en de con sument veel werk. Maar er is nog veel meer nieuw aan dit door Marketing, in samenwerking met de HTS-afdeling Packaging Technology, ontwikkelde apparaat. nen. De ideale druk, temperatuur en tapsnelheid De HeineKen staan automatisch ingesteld, dus daar Cooltap heeft de consument geen omkijken meer naar. Bovendien zijn de bier- en koolzuurslangen al aangesloten. Ze bevinden zich samen met de lekbak en een spoelset achterin in de tap zelf. Ondanks deze inhoud weegt de tap slechts 21 kilogram. Ook dat is zeer handig in het gebruik." DROOGKOEL- PRIIUCIPE De Heineken Cooltap werkt volgens het droogkoelprin- cipe. Dat wil zeggen dat er aan de koude overdracht geen water te pas komt, zoals bij een natkoeler. Het voordeel hiervan is dat de tap nauwelijks onderhoud behoeft. "Verder is de Hei- De Heineken Cooltap is geschikt voor feestjes. De consument kan er per uur zo'n zestig glazen bier mee tappen. De tap is vanaf 1 oktober bij de slijter te huur. De huurprijs bedraagt tien gul den per keer. Of er een borg voor de tap betaald moet worden, is afhanke lijk van de slijter. Daarnaast moet de gebruiker van het apparaat uiteraard nog een fust kopen (39,95 gulden per stuk, exclusief statiegeld). Er komt ook een speciaal servicenummer dat gebeld kan worden als er vragen zijn of als de tap onverhoopt niet naar behoren functioneert. Verder komt er een 06-lijn met informatie over de slij ters die de Heineken Cooltap verhu ren. De huidige Heineken Thuistap gaat uit het assortiment. Junior productma nager Paul van Doorne hierover: "Slij ters die er nog een hebben staan, kun nen deze de komende maanden met hebben gekocht, kunnen deze uiter aard blijven gebruiken. De losse koolzuurpatronen zijn namelijk in diverse reguliere winkels verkrijgbaar. Bovendien zijn de Heineken tien- literfusten niet van vorm veranderd." RECLAMECAMPAGNE Overigens gaat de invoering van de nieuwe Heineken Cooltap gepaard met een intensieve reclamecampagne en de nodige ondersteuning op de winkelvloer. Zo is er voorafgaand aan de introductie al intensief campagne gevoerd met behulp van een zoge noemde 'teaser-mailing'. Daarbij stuurde een fictief detective-bureau uit Zoetermeer de huidige Thuistap slijters en de pers brieven over een 'geheimzinnig apparaat' dat het bureau op het spoor was gekomen. In die brief zat ook een vage zwart/wit foto van het op te sporen object. Pas in de der de brief kwam het 'bureau' met het (langverwachte) antwoord: 'Het betreft hier een primeur, ontwikkeld met de bedoeling om een doorbraak op de zogenoem de 'thuistapmarkt' te creë ren.' Vervolgens kregen alle relaties 1 juli de officiële informatie over de Heine ken Cooltap toegestuurd. "^^e Heineken Cooltap is de opvol- B^ger van de Heineken Thuistap", vertelt Patrick van Baal namens Pack aging Technology. Hij is de man achter de technische ontwikkeling van de cooltap. "Het apparaat is opvallend licht, compart, een alles-in-één tap, is bijzonder eenvoudig te vervoeren, te installeren én te gebruiken. Het appa raat heeft bovendien een geïntegreerd koolzuursysteem, dat goed is voor zes Heineken tien-liter fusten. Dit bete kent dat de gebruiker niet meer hoeft te werken met losse koolzuurpatro- neken Cooltap gebruikersvriendelijk. Een stekker in het stopcontact, het aansluiten van een Heineken tien- literfust met snelsluiting en binnen een kwartiertje kan de gebruiker een heerlijk koel biertje tappen. Het koolzuur sluit zich boven dien zelf aan op het moment dat het eerste fust wordt aangeslagen", aldus Patrick van Baal. TE HUUR een speciale regeling inruilen voor ee: Heineken Cooltap. Degenen die des tijds privé een Heineken Thuista]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 4