TWEEDE Milieu Jaarverslag JARGON GEZOCHT! zoeterwoude - Eind juni is het Milieu Jaarverslag 1995 uitgekomen, een uitgave van Heineken Nederlands Beheer. Daarin staan de zaken die zich op milieugebied in 1995 binnen Hei neken hebben afgespeeld, aangevuld met foto's en grafieken. Het Milieu Jaarverslag 1995 is, even als het eerste verslag, uitgebracht in boekvorm maar is deze keer niet naar de huisadressen verzonden. Wie inte resse in een exemplaar heeft, kan er een bij de portier van de eigen vesti ging ophalen. Ook zijn er exemplaren te verkrijgen via Consumentenservice van de afdeling In- en Externe Betrek kingen in Zoeterwoude. Het telefoon nummer is 06-0227789. Heineken- medewerkers kunnen ook de interne nummers bellen (toestel 7405 of 7406 in Zoeterwoude). Frans Versteeg, directeur Personeelszaken Heineken Nederlands Beheer, is deze maand de gelukkige winnaar van de Amstel Vriend schapstrofee. Tjard van Dijk (Beheer Onroerend Goed) wilde de trofee graag aan Frans geven vanwege tien jaar collegialiteit en vriendschap. samengewerkt. Hij heeft mij boven dien door een periode geholpen die voor mij privé minder fijn was. De vriendschapsband met hem is sinds dien uitstekend gebleven." Even later haalt Tjard van Dijk nog een anekdote op. "Frans en ik kregen op een gegeven moment een rondlei ding bij een grote klant van ons. Frans vond dat onze standaard lekbladen daar niet goed stonden en wilde al bij na aanbieden ze te vervangen. Ik kon hem met een schop onder tafel daar nog net van weerhouden. Dat geintje had ons namelijk heel veel geld gekost." Frans Versteeg vult aan: "Ja, we heb ben zo heel wat meegemaakt. Ik moet ook zeggen dat ik erg blij en volstrekt verrast ben met de trofee. Tjard en ik kennen elkaar al heel wat jaren, maar dit had ik niet verwacht. Misschien kan ik zijn verhaal nog aanvullen door te vertellen dat we elk jaar met nog een paar branche-genoten bij elkaar komen om herinneringen op te halen. Er wordt dan heel wat bijge praat en afgelachen. Een vriendschap die door deze trofee nog eens wordt onderstreept. De trofee krijgt dan ook zeker een ereplaatsje in deze kamer. Maar eerst laat ik hem uiteraard thuis zien", aldus een enthousiaste Ver steeg. In het augustus-nummer leest u wie de volgende Amstel Vriend schapstrofee krijgt. Tjard van Dijk reikt Frans Versteeg (rechts) de Amstel Vriendschapstrofee uit Waarom Frans Versteeg? Tjard van Dijk aarzelt niet lang als die vraag hem wordt gesteld. "Het antwoord is vrij simpel. Omdat Frans zowel als mens en als Heineken-colle- ga mij ontzettend aanspreekt. Ik ont moette hem een jaar of tien geleden. Hij werd als branche-vreemde baas boven mij gezet. Hij was toen direc teur Thuisverbruik en ik national account manager. Het klikte meteen en we hebben een heel plezierige tijd De eerste oproep in het vorige num mer heeft al een paar reacties opgele verd. De redactie van Vers van 't Vat houdt zich aanbevolen voor meer typisch Heineken- en/of brouwerij jargon. Vaktaal die alleen binnen de Heineken-vestigingen en andere brouwerijen wordt gesproken en kan worden begrepen. Denkt u bijvoor beeld aan woorden als Hop-beleid en grofstructuur. Maar ook typisch vak jargon als 'wegleren' en 'verlijnen'. Kent u zulke woorden? Zet ze dan (graag met de betekenis ervan) vóór 10 september op papier en stuur ze naar de redactie van Vers van 't Vat. Het adres vindt u in het colofon op pagina 2. In een van de volgende nummers van Vers van 't Vat besteden we er aandacht aan.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 31