'Italiaanse week' geslaagd Pepsi op Schiphol zoeterwoude - Het kantoorres- taurant in Zoeterwoude hield van 11 tot en met 13 juni een 'Italiaanse week'. Drie dagen lang waren er twee koks in het restaurant aanwezig om allerlei lekkere Italiaanse maaltijden klaar te maken voor de hongerige medewerkers. Daarnaast konden de medewerkers gedurende elke Itali aanse dag een stempel halen om zo te kunnen deelnemen aan de loting voor een zesdelig Italiaans servies. Uit de in totaal 183 ingeleverde stempelkaarten werd de kaart van Jos van Kleef (Interne Accountants Dienst) getrok ken. Hij was blij verrast met het ser vies. De initiatiefnemer van de Italiaanse 'driedaagse', ad interim hoofd Kan toorrestaurant Ton van Engelen, is erg tevreden met de reacties van de mede werkers. "Iedereen toonde zich enthousiast over het initiatief en liet zich de gerechten goed smaken. Op de stempelkaarten werden zelfs reacties Ton van Engelen (links) en servieswinnaar Jos van Kleef als 'Viva Italia' en 'Het was erg lekker' gezet. We zijn dan ook zeker van plan om nog eens een buitenlands weekje te plannen. Ik denk daarbij aan een weekje Mexico, of misschien ga ik wel voor de bijl voor een echte Hollandse week met stamppot en boerenkool. Maar eerst krijgen we nog de brood- week in oktober. Daarna staat alles nog open." Amsterdam Wie deze zomer het vliegtuig neemt, kan op Schiphol van een Pepsi genieten. De grootste hore- ca-exploitant van Schiphol, HEMS/ Schiphol Restaurants, heeft namelijk voor dit produkt gekozen, dat onder licentie door Vrumona op de Neder landse markt wordt gebracht. Op de tientallen verkooppunten die HEMS op Schiphol exploiteert, zijn voortaan Pepsi en Pepsi Light verkrijgbaar. Ook 7UP, Schweppes en Sisi Orange vallen onder de overeenkomst, die genoem de exploitant voor vijf jaar met Pepsi Cola Nederland en Vrumona is aange gaan. De introductie van het Pepsi-blauw op Schiphol (de nieuwe 'look' van Pepsi) valt samen met een groots opgezet ini tiatief van HEMS tot 18 augustus. Onder de noemer 'Taste of America' krijgen de horeca-locaties op de lucht haven een duidelijk Amerikaans uiterlijk, steeds geïnspireerd door de Olympische Spelen in Atlanta. Live entertainment, opvallende decoratie, een speciale krant, typisch Ameri kaanse snacks én dranken: alles zal in het teken staan van 'the American way of life'. Volgens Robert Groene- weg van Vrumona past daar de uit straling van Pepsi goed bij. "Hier kun nen we ons nieuwe gezicht meteen goed laten zien aan een groot, interna tionaal, publiek", aldus de Marketma- nager National Account.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 23