Amstel strandhuisje op winkelvloer Nationale promotie Amstel 1870 Amstel 1870 verzekert u nu glashelder van extra omzet. Tijdelijk glas of spoelborstel kado bij elk sixpack Amstel 1870. Het Amstel strandhuisje zoeterwoude - "Hoe kunnen we onze zichtbaarheid op de winkel vloer vergroten? En hoe kunnen we de vertegenwoordiger iets meegeven, waardoor hij het merk op de winkel vloer nog beter kan promoten?" Met deze vragen hield een werkgroep zich de afgelopen maanden bezig en zij kwam met een eerste opmerkelijk resultaat: een levensgrote display van Amstel, die kan worden ingezet op de winkelvloer. De display heeft de vorm van een strandhuisje. Het huisje is gemaakt van karton en bevat naast foto's van een vlieger, een handdoek, een para sol en de tekst: "Ben zo terug, pak vast een Amstel biertje." In de display kan een volledige pallet Amstel kratten staan. In het midden van het 'strand huisje' is plaats voor een hangkaart, waarop een lokale actie kan worden gecommuniceerd. "Daar zijn er deze zomer verschillende van", vertelt junior-productmanager Philip de Wulf. "Zo kan de vertegenwoordiger samen met de winkelier de consu ment een strandmat, een opener in de vorm van een koelkastmagneet, een zaklantaarn of een glazendoek aan bieden." amstel brouwerij Overigens staat het strandhuisje niet op zich. In het najaar komt de display met een andere bedrukking beschik baar. Daarbij wordt een link gelegd naar de voormalige Amstel brouwerij. Naast illustraties van brouwketels en toebehoren komt op deze display 'Anno 1870, Amstel brouwerij' te staan. Ook hierin kan een pallet met Amstel bier worden gezet. Beide displays zijn onderdeel van het pakket dat de thuisverbruikvertegen- woordiger zijn klanten kan aanbie den. Het is aan de winkeliers of ze het materiaal ook daadwerkelijk willen gebruiken. Philip de Wulf: "Het strandhuisje wordt al goed ingezet. De meeste winkeliers zijn erg enthousiast en ook de klanten valt het 'groot POS- materiaal', zoals wij dat noemen, op." Beide displays zullen langere tijd als Amstel-reclamemateriaal voor het thuisverbruikkanaal worden ingezet. zoeterwoude - Deze zomer komt Amstel 1870 met een nieuwe nationale promotie voor de echte pils liefhebber. Bij ieder sixpack krijgt de consument of een gratis Amstel 1870- fluitje of een spoelborstel cadeau. Bij het fluitje en de spoelborstel bevindt zich ook een folder waarin de glas- en bierbehandeling van Amstel 1870 wordt behandeld. De actie loopt van 29 juli tot en met 9 augustus. De natio nale promotie is gericht op het food- en liquorkanaal en wordt onder steund met opvallende displays en hangkaarten op de winkelvloer. Amstel 1870 is een stevig pilsener, gebrouwen naar een traditioneel recept uit het oprichtingsjaar van de Amstel brouwerij: 1870. Het bier, dat alleen in sixpack te koop is, is bekend bij acht op de tien consumenten en kent een trouwe, grote groep liefheb bers. De nationale promotie is bedoeld om die groep nog meer uit te breiden. Pien Thijssen, junior brandmanager Amstel Line Extensions hierover: "We willen ook andere consumenten tot een eerste aankoop stimuleren. Daar naast moet de actie ervoor zorgen dat het aantal herhalingsaankopen fors toeneemt. Dat stimuleren we door in plaats van één, twee cadeaus weg te geven, die nauw op elkaar aansluiten. De consument kan nu kiezen uit een sixpack met gratis fluitje, of een six pack met een gratis spoelborstel waar mee je dat fluitje kunt schoonmaken. We denken dat door deze unieke combinatie de consument nogmaals naar de winkel zal gaan om een twee- de sixpack met het andere cadeau aan te schaffen." lezersactie Omdat het Personeels Uitgiften Maga zijn (PUM) geen actie-sixpacks Amstel 1870 verkoopt, leek het Pien Thijssen leuk om een speciale actie voor de lezers van Vers van 't Vat te houden. Daarvoor verloot ze onder de snelle inzenders tien doosjes met een Amstel 1870-fluitje en een bier- en glasbe- handelingsfolder en tien doosjes met een spoelborstel en een bier- en glas- behandelingsfolder. Wat moet u doen? Zet uw naam, adres, woon plaats, de vestiging waar u werkt en uw personeelsnummer op een brief kaart. Vermeld daarbij 'actie Amstel 1870' en stuur deze kaart vóór 12 augustus op naar de redactie van Vers van 't Vat (zie voor het adres het colo fon op pagina 2). Vermeld ook uw voorkeur (glas of spoelborstel). Onder de inzendingen worden de doosjes verloot. Waar mogelijk wordt reke ning gehouden met de voorkeur voor het glas of de spoelborstel. Over de uit slag van de verloting is verder geen correspondentie mogelijk.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 12