Vrumona introduceert nieuwe fles Opnieuw brengt Vrumona een verrassende verpakking op li Sociaal Jaarverslag uitgebracht u de Nederlandse frisdrankenmarkt. Deze keer is het de 'Big Slam', een 50 centiliter kunststof fles. Pepsi Cola, Pepsi Max, Sisi en 7Up zullen vanaf nu ook in deze nieuwe verpakking te vinden zijn bij benzinestations, cafetaria's, sport- en bedrijfskantines en op campings. Opvallend aan de nieuwe verpakking is de speciale flessenmond. De zogenoemde 'easy- drink opening' garandeert een prettige consumptie van de frisdranken. Iet gaat hier om een test. Het Bedrijfschap Frisdranken en Waters heeft de frisdrank-industrie voor de periode april 1996 tot april 1997 een ontheffing op de Statiegeld verordening verleend voor eenmalige kunststofflesjes van het materiaal PET. De inhoudsmaat daarvan mag maximaal 0,5 liter zijn. De inhoud moet zijn frisdrank of water. Vrumona speelt daarop dus in met de Big Slam, een statiegeldvrije eenmalige ver pakking met een inhoud van een halve liter. De verkoop van de Big Slam moet beperkt blijven tot de afzetpunten die het bedrijfschap heeft aangegeven. Vrumona mag de halve liter-flessen niet leveren aan supermarktketens, slijterijen en horeca. De test is bedoeld om uit te vinden of de verkoopbaar heid op de toegestane verkooppunten van frisdranken en waters kan wor den bevorderd met eenmalige kunst stof verpakkingen. Naast fris en water in blik, worden tegenwoordig veel concurrerende dranken verkocht in statiegeldvrije wegwerpflesjes. Die concurrerende dranken, bijvoorbeeld sportdranken, vallen buiten de bevoegdheid van het bedrijfschap. Afgesproken is dat de proef beperkt van karakter zal zijn. Maximaal drie procent van het totaal aantal verkoch te liters frisdranken en waters in 1995 (is plusminus 45 miljoen liter) mag gedurende de proef in deze verpak king worden verkocht. ib PERSONEELSBESTAND PER VESTIGING De beste merken Nederland in 50cl Pet I ZOETERWOUDE - Alle medewer kers in actieve dienst van Heineken Nederlands Beheer (HNB), hebben onlangs een exemplaar thuis ontvan gen van het Sociaal Jaarverslag 1995. Deze keer is gekozen voor een wat minder chique uitgave: het verslag is geen boekje maar een krant. Boven dien is de tekst veel minder opgedeeld naar de diverse vestigingen dan in voorgaande jaren. Het is één centraal verhaal geworden. Hiervan is de ach terliggende gedachte dat de hoofd moot van het sociaal beleid van HNB geldt voor alle vestigingen in Neder land. Daar waar passend, zijn lokale voorbeelden aangehaald. Heeft u belangstelling voor een exem plaar van het Sociaal Jaarverslag? Neem dan contact op met onze afde ling Consumentenservice, via tele foonnummer 071 - 5 456 456.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 23