Rome één dag aan de Amstel Ajax speelde woensdag 22 mei de finale van de Champions League. n hel volgepakte Stadio Olympico van Rome was Juventus de tot de verbeelding sprekende tegenstander. Over de hele wereld zaten miljoenen mensen meer dan twee uur aan de buis gekluisterd. Na een enerveren de strijd won Juventus de wedstrijd na strafschoppen en onttroonde het Ajax als Europees Kampioen. j n de 'eeuwige' stad waren voor en I tijdens de finale meer dan twintig duizend Nederlanders aanwezig om Ajax aan te moedigen. Er moesten in de dagen voor de wedstrijd heel wat extra vliegtuigen worden ingezet om de grote stroom supporters te kunnen verwerken. Naast de vele supporters en genodigden waren ook de win naars van de doppenactie en het Ver koopteam van Horst naar de Italiaanse hoofdstad gevlogen. Onze Limburgse ollega's hadden als winnaars van de Horeca Marketing Award 1995 een iweedaagse reis naar Rome gewon nen om de finale van de Champions .eague bij te wonen. Bij de meeste leden van het Verkoopteam overheer ste na de wedstrijd het gevoel dat de 'verwinning van 'Juve', hoe jammer >ok, verdiend was. "Ik ben weliswaar een voetbalkenner maar volgens mij vas Juventus gewoon beter. Het blijft latuurlijk zonde. De nederlaag deed >verigens niets af aan de fantastische leer in het stadion Die was echt gran- lioos", aldus Verkooptelefoniste Truus Roosen. Ook haar collega Peter Pee- vrs deelde die mening. "De avond on al niet meer stuk. Het was in alle 'pzichten een perfecte dag. Eén om tooit meer te vergeten." TERSCHELLING Het Verkoopteam van Groningen, winnaar van de tweede prijs van de Horeca Marketing Award, mocht de 'wedstrijd van het jaar' heel ergens anders volgen. Zij hadden een twee daagse 'verrassingsreis' naar een van Nederlands meest geliefde Waddenei landen gewonnen. Op Terschelling, in het in Nederland vermaarde café 'De Groene Weide' van zingende kroeg baas Hessel, werd de wedstrijd op een groot scherm vertoond. Voor Amstel was de Champions League ook dit jaar een groot succes. Een van de redenen was natuurlijk dat Ajax zo goed presteerde. Bij de Amsterdamse club zijn kwaliteit en goede sfeer zeer belangrijk, waarden die ook bij Amstel hoog in het vaandel staan. Doordat de club tot aan de fina le in de race was om de hoofdprijs, waren er veel wedstrijden met Ajax in de hoofdrol. Hierdoor was ook het logo van de van oorsprong Amster damse brouwerij veelvuldig op televi sie te zien in binnen- en buitenland. VIP-DORP Er waren veel positieve geluiden te horen over de Champions Village; het VIP-dorp waar de belangrijkste geno digden van de sponsors konden genie ten van de overbekende hapjes en drankjes. International Sponsorship Manager Michael Amiabel: "Amstel nam de bier- en barvoorziening voor zijn rekening. De Reclame Service Dienst was afgereisd vanuit Amster dam en had alles fantastisch aan gekleed. Het was een groot succes." Ook voor de vele thuisblijvers bleef het niet onopgemerkt dat Amstel sponsor is van de UEFA Champions League. In enkele dagbladen ver scheen op de dag van de finale een paginagrote afbeelding van twee Amstel kroonkurken met daaronder de tekst: "Jongens, nog één keer tot op de bodem". Op televisie was voor, na en in de pauze van de wedstrijd een commer cial te zien met in de hoofdrol 'wavend' Amstel bier in een glas. Of Ajax volgend jaar weer de finale zal bereiken is vooralsnog de vraag. Maar wie weet maakt de Amsterdamse club zijn naam ook volgend jaar waar en zijn de Ajacieden er weer bij als de prijzen worden verdeeld. Amstel is er in ieder geval bij.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 13