PEPSI POP 96 ZEER SUCCESVOL Heineken verloot bioscoopkaartjes Rotterdam - Pepsi Pop 96 dat zaterdag 27 april voor het eerst plaats vond, was al dagen van tevoren uit verkocht. Daaruit bleek wel de enor me belangstelling onder de jeugd voor dit muziekspektakel. Zij zagen dan ook twintig op dit moment zeer popu laire arts op het podium van Ahoy verschijnen. Zoals Captain Jack, 2 Brothers on the 4th floor, Total Touch, Bed Breakfast, Face it, Me and My en Party Animals. Absoluut hoogte punt voor de met name vrouwelijke toehoorders was het optreden van 3T, de drie neven van Michael Jackson. En, zoals dat wel vaker gaat bij concer ten, viel er zelfs een aantal fans flauw bij het zien van hun idolen. "Het leek of de tijden van The Beatles of recen ter Doe Maar herleefden", zegt Willem Houck, brand manager Pepsi Cola bij Vrumona. "Het is zeer succesvol verlo pen. Ook de uitgebreide VIP-ont- vangst die wij onze vijfhonderd han delsrelaties met hun kinderen hebben aangeboden, was zeer geslaagd. Wat ons betreft, was dit evenement succes vol. Alles wijst erop dat het voor her haling vatbaar is. Of dat inderdaad zal gebeuren, moet blijken uit de evalu atie die we binnenkort houden." Het was voor het eerst dat bezoekers hun entreebewijs, of een deel daar van, konden betalen met de Budget Bucks die onderdeel vormen van alle Pepsi Cola-etiketten. Bijna dertig pro cent van de kaartjes is op die manier gekocht. Binnenkort komt Vrumona met andere acties, waarbij de Pepsi Budget Bucks geld waard zijn. Aller eerst bij een actie met de Free Record- Shop, later met Videoland. Captain Jack den haag - Ook dit jaar was de KoninginneNach in Den Haag weer een geslaagd evenement. Meer dan 100.000 mensen kwamen maandag avond 29 april naar de binnenstad om de verjaardag van de koningin te vie ren. Het publiek kon op straat genie ten van een internationaal Rhythm Blues programma, dat te zien was vanaf drie grote buitenpodia. De Haagse horeca organiseerde zoals elk jaar de 'bluestour', waarbij verschil lende bluesbands een muzikale tocht door hel centrum maken. Daarnaast konden de bezoekers tijdens deze KoninginneNach een openlucht Nach-bios bijwonen. Maar de Nach bood nog meer: ruim zeventig kraam pjes met allerlei waren stonden over het gehele festivalterrein verspreid. Alles bij elkaar was het ook dit jaar een gezellige oranje getinte Nach waarin de verjaardagen van ons Koningshuis door vele mensen uitbundig zijn gevierd. Euro Cinema in Den Bosch is een van de bioscopen die deel uitmaken van de keten Jogchem's Theaters. Die hebben naast film, met elkaar gemeen dat ze hetzelfde biermerk serveren: Heineken. In samenwerking met de directie van de theaterketen, wordt onder andere gewerkt aan de promotie van het Heineken-merk. Het wordt onder de aandacht van de bezoekers gebracht door commercials, binnenre- clame (posters en Heineken-neons), merkglazen en merkviltjes. Nog in ontwikkeling is pauze-reclame voor Heineken bier. Verder worden promotionele acti viteiten bedacht om het bezoekers aantal en de bierverkopen te stimule ren. In zes steden (Den Bosch, Amers foort, Nijmegen, Hilversum, Arnhem en Eindhoven) kun je bijvoorbeeld naar 'The Sneak Preview'; Dat is een voorstelling waarbij de bioscoopbe zoeker niet weet welke film op het doek te zien zal zijn. Het gaat in elk geval om een nieuwe film. Per stad is er een keer per week zo'n 'mysterieu ze' voorvertoning. En het concept slaat aan, zo blijkt. Want deze voor stellingen zijn altijd goed bezocht. Blijkbaar spreekt het veel mensen aan, een film al te zien voordat het grote publiek er is geweest. verloting Jan Colly (National Account Horeca) en Sjoerd Zwanenburg (Marketing Heineken) hebben met de bioscoop keten ook een gezamenlijke promotie bedacht voor de lezers van Vers van 't Euro Cinema in Den Bosch is een van de bioscopen die winnaars van de kaartjes verloting gratis kunnen bezoeken Vat. Voor twintig inzenders (perso neelsleden van Heineken) zijn elk twee bioscoopkaartjes ter verloting beschikbaar gesteld. Wilt u kans maken op twee kaart jes? Stuur dan voor 15 juni een brief kaart of ansichtkaart naar de redactie (zie colofon op pagina 2 voor het adres). Vermeld daarop uw naam, (intern) adres, personeelsnummer en 'Heineken biospromotie'. Zet er bovendien op welke film u van uw leven niet meer zult vergeten: We zijn kortom benieuwd naar uw 'all-time favourite', zoals ze in Hollywood zeg gen. Alleen kaarten die voldoen aan de hier omschreven eisen, dingen mee in de verloting. De winnaars krijgen automatisch bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 21