Liefhebbers kiezen voor Vos Stadsbrouwerij De Ridder uit Maastricht heeft er een succesnummer bij. Naast het populaire Wieckse Witte brouwt de Limburgse brouwer het inmiddels veelgevraagde speciaalbier Vos. In een korte tijd veroverde Vos de harten van vele liefhebbers in Nederland. Eind 1994 beleefde het amberkleu rige speciaalbier Vos zijn primeur in de horeca van het 'eigen' Maast richt. In het jaar daarop volgden (zoals eerder bij Wieckse Witte) de provin cies Limburg, Brabant en Zeeland. De introductie in het Zuiden verliep zo succesvol, dat Vos begin 1996 al bij horeca-bedrijven door het hele land verkrijgbaar was. Inmiddels is Vos zelfs bij alle slijters in het assortiment te vinden. EIGEIMZIIMIMIG Vos dankt zijn succes aan de eigenzin nige smaak en de eigentijdse reclame materialen. Het is een bier voor de echte liefhebber die eens iets anders wil proberen. Door de goede door- drinkbaarheid en het eigen karakter onderscheidt Vos zich van zijn soort genoten. Het amberkleurige bier heeft geen hoog alcoholpercentage (5 vol%) waardoor de drinker er niet snel vol van raakt. De slogan 'voor de liefhebber' is in de hele reclame-campagne voor Vos terug te vinden. De opvallende pro- motie-artikelen als viltjes met raadsels op de achterkant, luciferdoosjes met spelletjes op de onderkant, contact borden en gezegdenborden zijn er speciaal voor ontwikkeld. Niets moet en alles mag; de liefhebber kan iets met de raadsels en spelletjes doen. ACTIES Naast de leuke raamsticker, T-shirts en Boomerang-ansichtkaarten is er in Limburg, Zeeland en Brabant een the ma-campagne gestart. Drie verschil lende afbeeldingen van een glas Vos vergezeld van de typerende teksten 'Eigen Wijze', 'Eigen Smaak' en 'Eigen Kijk' benadrukken het eigenzinnig karakter. De uitingen hangen in abri's, op grand café-panelen en snookerbor den en staan in de regionale bladen afgedrukt. Voor de horeca is een aantal originele promotie-acties bedacht. Zo kan de klant in een horeca-gelegenheid de vos Reinaerde tegenkomen. Hij nodigt de mensen op een komische wijze uit om eens een Vos te proeven. De hore- ca-ondernemer kan de klanten bij een glas Vos een vouwkaartje geven. Als de klant het kaartje op de juiste manier vouwt, wint hij of zij een gratis glas. De horeca-ondernemers merken dat de klanten erg positief op deze acties reageren. Voor de mensen die graag thuis genie ten van Vos, wordt er bij de slijter op beperkte schaal actie gevoerd. Bij een krat Vos krijgt de koper een leuk T- shirt of een glas. Voor degene die Vos een keer wil proberen is er ook een probeerset met vier flesjes te verkrij gen. WIIM EEIM HORLOGE Stadsbrouwerij De Ridder stelt tien bijzondere Vos horloges beschikbaar voor de echte liefhebbers onder de lezers van Vers van 't Vat. Hiervoor moet u de volgende vraag beantwoor den: Onder welke soort speciaalbier valt Vos? Stuur uw antwoord voor 10 juni op een briefkaart of een kaart in diezelfde vorm naar de redactie van Vers van 't Vat (het adres vindt u in het colofon op pagina 2). Schrijf op de kaart uw naam, adres, woonplaats, telefoon- en personeelsnummer en de vestiging waar u werkt. Vermeld ook 'actie Vos'. Onder de goede inzendin gen worden de tien horloges verloot. De winnaars krijgen automatisch bericht. Over de uitslag is verder geen correspondentie mogelijk.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 20