Ook Pepsi op Internet De 'ice-tijd' komt... New York Ook Pepsi-Cola International is sinds kort actief op Internet. Pepsi heeft onder de naam 'Pepsi World' een eigen plek op het World Wide Web. Internet is een wereldwijd com puternet waarop je informatie kan opvragen over de meest uit eenlopende onderwerpen. Ook kan met andere gebruikers gecommuniceerd worden. Pepsi is daarmee toegetreden tot de grote schare bedrijven die recentelijk een eigen 'site' heb ben geopend. Zo hebben Hei- neken en Amstel al enige tijd een eigen site op het World Wide Web. Volgens de makers onderscheidt Pepsi World zich echter door haar eigenzinnige vormgeving, en het innovatieve gebruik van de nieuwste soft- waretechnieken. "We hebben geprobeerd een jonge en hippe site te creëren die laat zien waar Pepsi voor staat; innovatie, entertainment, visuele prikke ling en nu dus ook totale inter activiteit", aldus de Pepsi-Cola Company. Pepsi World wil een brede doelgroep aanspreken. Er zit dan ook voor iedereen iets interessants bij. Van voorbe schouwingen van films, tot ori ginele interactieve spelletjes. Ook de nieuwste muziek en digitale kunst zijn te bewonde ren. De eerste reacties op Pepsi World zijn positief. "Veel van de andere aanbieders maken ge bruik van dezelfde technieken. Pepsi World is de enige op het Web die daar bovenuit stijgt met een complete aanpak", aldus Glenn Davis, een populaire recensent op het Web: "Pepsi zet hiermee een standaard voor bedrijven die ook plannen heb ben om binnenkort actief te wor den op Internet." 'Net-surfers' kunnen via http://www.pepsi.com/ een kijkje nemen op de nieuwe Web-site van Pepsi. Heineken en Amstel zijn respectievelijk op http://www.heineken.nl/ en http://www.amstel.nl/ te vinden. Bunnik Vanaf eind april/ begin mei zullen Royal Club Ice Tea en Royal Club Ice Coffee in het gehele land in winkels verkrijgbaar zijn. Demonstratrices zullen dit duo onder de aandacht brengen van het winkelende publiek. Met aantrekkelijk geprijsde aanbie dingen voor wie de Ice Tea of Ice Coffee thuis uitgebreider wil proeven. 'Surpr-ice yourself' is de slogan waarmee de nieuwe produkten adverteren in bij voorbeeld Allerhande (het gra tis blad van Albert Heijn) en diverse vakbladen. "Ontdek het nu: Ice Coffee en Ice Tea van Royal Club. Verras uw dorst met de tinteling van Ice Tea of de sprankeling van Ice Coffee." Trouwe Royal Club-drinkers krijgen tevoren een pakketje toegezonden met een ijsblok jeshouder met het verzoek hem vast koud te zetten in de koel kast. Daarbij zit ook een kaart je waarmee ze voorafgaand aan de feitelijke introductie twee blikjes kunnen bestellen. Van zelfsprekend is het duo ook verkrijgbaar in de horeca. Met ingang van 1 mei zullen op de televisie commercials te zien zijn met Ice Tea en Ice Coffee in de hoofdrol. Daarbij zal de nadruk liggen op het bijzonde re karakter van de twee pro dukten. Vanaf die datum kun nen medewerkers ter kennis making ook een gratis fles in het Personeelsmagazijn halen, op vertoon van hun drankenkaart. Meer informatie hierover kunt u lezen in een personeelsbulle- tin, dat een dezer dagen ver schijnt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1996 | | pagina 24